

V Kloboukách se radili ředitelé škol a školek

Pracovní porada zástupců základních a mateřských škol ze správního obvodu obce s rozšířenou působností (ORP) Valašské Klobouky zprostředkovala zúčastněným nové informace o školské metodice, provozu stravovacích zařízení, tvorbě rozpočtů i hygienických požadavcích na žákovský nábytek. Ředitelé, ale také jejich zástupci, ekonomové a vedoucí školních jídelen, se na ní sešli ve čtvrtek 15. dubna ve Valašských Kloboukách.
„Pracovního střetnutí se zúčastnily téměř čtyři desítky zástupců mateřských a základních škol z obcí, které spadají pod působnost ORP Valašské Klobouky. Základním motivem tohoto pravidelného sezení je umožnit ředitelům škol a dalším zástupcům těchto zařízení, aby od lektorů vyslechli legislativní novinky a změny ve vyhláškách, které se právě jejich činnosti dotýkají. Své příspěvky přednesly odbornice z Krajské hygienické stanice Zlín a odboru školství, mládeže a sportu Krajského úřadu Zlínského kraje," sdělil Josef Slánský, vedoucí odboru kultury a památkové péče valašskoklobouckého městského úřadu, v jehož kompetenci byla příprava této porady. |
![]() |
foto MěÚ Val.Klobouky |
Informace krajské hygieny směřovaly především k ředitelům škol a vedoucím školních jídelen. Z pohledu vybavení tříd by mělo vedení škol dbát na vhodné velikosti nábytku a jejich úměrnost k věku a postavě dítěte. „Průzkumem na školách bylo zjištěno, že až 72% dětí má nevhodnou výšku stolu vzhledem k výšce své postavy a až u 36% dětí nevyhovuje výška sedací plochy židle," vzpomenula některé ze zjištění lektorka Ivana Lukašíková z Krajské hygienické stanice Zlín. Dále poskytla rady pro kompenzaci nepřiměřeného nábytku a zátěže, kterou pro žáky představuje. Z pohledu hygieny potravinářského provozu ve školních jídelnách byly zmíněny požadavky na zdravotní nezávadnost surovin a podmínky jejich skladování, na sanitaci prostor účinnými látkami i osobní hygienu personálu stravovacího zařízení.
Od krajských metodiček vyslechli ředitelé základních a mateřských škol doporučení k pracovně – právním otázkám, organizačním a školním řádům i kritériím při přijímání a zápisu dětí do vzdělávacího procesu. Novinkou letošního roku byla možnost přijetí nadaných pětiletých dětí, a tak se podstatná část informací týkala také okolností takovýchto zápisů. K dalším tématům patřilo zřizování speciálních tříd a funkcí asistentů pedagoga, průběh odkladů školní docházky, přestupování ze škol i distribuce zápisových lístků na střední školy. Závěr zasedání byl věnován školním ekonomům, kterým bylo podrobně vysvětleno, jak postupovat při tvorbě rozpočtů. |
Lenka Zvonková |

TOP REKLAMA










