Close
reklama
Jižní Valašsko a Vsetínsko

PARTNEŘI WEBU

PRÁVNÍ PORADNA

REKLAMA

TOP LIST OD 1.1.2007

Radek Jatel z Vysokého Pole druhý ve Vyškově

date_range 17.Zář, 2025 featured_play_list Sport
arrow_drop_up Jezdec z Vysokého Pole Radek Jatel. Foto: Franta Dušek

Již tradičně usednul do vozu Škoda Fabia Kit Car a rozpis Radkovi četl Dominik Slováček. Radek Jatel startoval ve Vyškově na svém prvním závodě v letošní sezóně, protože velké pracovní vytížení mu mnohdy neumožňuje starat se o zajištění financí na závody nebo vychází mnoho práce zrovna v termínu soutěže. Pro Radka pak není snadné naskočit do rozjetého vlaku a konkurovat jezdcům, kteří mají na svém kontě již několik dokončených závodu a posbíraných zkušeností na rychlostních zkouškách. „V první řadě bych chtěl poděkovat svým sponzorům za jejich podporu, protože díky nim si můžu plnit sny a startovat s vozem Škoda Fabia Kit Car. Díky patří také Zdenymu za to, že semnou spolupracuje. Jelikož jsem ve Fabii dlouho nejel, ze strachu a s vědomím, že vím kolik vše stojí, jsem odvařill brzdy. Již na krátkém shakedownu jsem dojel s propadlým pedálem a byl jsem z toho nervozní, protože jsem vezl výherce soutěže a pak mého sponzora a jízda na oči tomu neprospívala, protože krásný úsek shakedownu si prostě nedokážu zapamatovat,“ popsal první momenty ještě před samotným startem závodu Radek Jatel.

 

Foto: Franta Dušek

 

S velkým očekáváním ale i nervozitou vyhlížel Radek s Dominikem i celým týmem start do sobotní první rychlostní zkoušky. Podmínky na trati byly blátivé po nočním dešti. Radek chtěl vyjet do první sekce na čtyřech tvrdých pneumatikách, ale po mnoha radách zvolil střední směs. „Zpětně si myslím, že to byla chyba a od rána jsme měli jet tvrdou směs. Každopádně to bylo jedno, protože moje jízda byla tak pomalá, že jsem každou rychlostní zkoušku dojel bez brzd a s velkou ztrátou na konkurenci. V přeskupení jsem se bavil s Honzou Dohnalem, který mi dal cenné rady, za což mu mockrát děkuji,“ řekl jezdec z Vysokého Pole. V následujících rychlostních zkouškách se Radek soustředil na rady, které mu zkušený Jan Dohnal poskytnul. A hned se to promítlo na zajetých časech a také na funkčnosti brzd. Nervozita opadla a nálada se zlepšila. Radek zažíval neskutečný pocit z jízdy, který by všem přál. Po závěrečném srovnání onboardu s rychlejšími jezdci kluci ví, že ztrácí na místech, které se dají projet rychleji s více najetými kilometry. „Na poslední RZ jsem to zase přehnal na brzdách a cca 4 km před cílem jsem jel zase s propadlým pedálem. Na velkých brzdách jsem bohužel, ale i bohudík šel ve velké rychlosti do pole, ale nic se nestalo a dovezli jsme kita do cíle,“ popsal poslední horký moment Radek Jatel. I díky zlepšenému výkonu v závěru soutěže se Radek s Dominikem ve Vyškově umístili na druhé příčce ve třídě RN8. V hodnocení Rallysprint série kluci obsadili 13. místo.

Jezdec z Vysokého Pole Radek Jatel. Foto: Franta Dušek

Nyni Radek ví, že chce co nejdříve opět usednout do závodního vozu a pokračovat v tempu, kterým se prezentoval v posledních erzetách ve Vyškově. „Mám ještě pár dní, abych dokázal sehnat sponzory a snad se uvidíme ve Vsetíně. Čtrnáct dní po Vsetíně budeme startovat na soutěži v Polsku, konkrétně jde o Rajd Wisly. Jedná se o pohraniční závod a čeští fanoušci to nemají daleko. Doufám, že tam nějaké české vlajky uvidíme. Moc se těším na spolupráci s mými polskými kamarády a děkuji jim, že mi umožnili startovat v rámci tohoto projektu v Polsku,“ poodhalil nejbližší plány Radek Jatel.

 

 

Barča Vebrová

[wpdevart_facebook_comment order_type="social" title_text="Komentáře" title_text_color="#000000" title_text_font_size="15" title_text_font_famely="Arial" title_text_position="left" width="100%" bg_color="#d4d4d4" animation_effect="random" count_of_comments="7" ]

TIPY NA AKCE

Z PRVNÍ RUKY

INZERCE, NABÍDKY

TOP REKLAMA