

Únor byl pro silničáře poměrně nákladný

Téměř 29 milionů korun – to jsou náklady na zimní údržbu silnic II. a III. třídy ve Zlínském kraji za měsíc únor 2012. Bylo spotřebováno 1 604 tun soli a 6 638 tun inertních posypových materiálů. Za posledních sedm let byly únorové náklady na zimní údržbu silnic třetí nejvyšší.
„Zima měla v našem kraji v únoru podobný charakter jako v lednu a rovněž výkony zimní údržby byly v těchto dvou měsících srovnatelné. V porovnání s minulými lety dosáhly únorové náklady na zimní údržbu krajských silnic poměrně vysoké úrovně. Nákladnější byl jen únor 2009, kdy jsme za zimní údržbu zaplatili 48,5 milionu korun, a únor 2006 s náklady 32 milionů korun," uvedl provozně-technický náměstek Ředitelství silnic Zlínského kraje Ing. Radek Berecka.
Za celé zimní období 2011/2012 už ŘSZK zaplatilo při údržbě krajských silnic 84,8 milionu korun. Spotřebovalo se 4 363 tun soli a 20 766 tun inertního posypu. Náklady na konci letošního února byly už vyšší než náklady za celou zimní sezonu (včetně března) let 2007/2008 (76,3 mil. Kč) a 2006/2007 (59 mil. Kč). „Pokud už se v březnu nevrátí výrazně zimní ráz počasí s množstvím sněhu, můžeme předpokládat, že celkové náklady na zimní údržbu krajských silnic budou v sezoně 2011/2012 (sezona končí 31. 3.) v porovnání s minulými lety někde na průměrné úrovni," domnívá se Radek Berecka.
Přesná cena zimní údržby v únoru 2012 činí 28,8 milionu korun. V lednu 2012 činily náklady na zimní údržbu 32,3 milionu korun. V prosinci 2011 to bylo 14,4 milionu korun a v listopadu 2011 (dohromady s drobnějšími náklady na přípravu strojních mechanismů v říjnu) 9,3 milionu korun.
Úklid vozovek od zbytků posypových materiálů a vysprávky výtluků, které se na silnicích v zimní období objevily, zahájí silničáři v závislosti na vývoji počasí, nejdříve v poslední dekádě března a o jejich harmonogramu budou veřejnost informovat.
-tz-ŘSZK

TOP REKLAMA










