Close
reklama
Jižní Valašsko a Vsetínsko

PARTNEŘI WEBU

PRÁVNÍ PORADNA

REKLAMA

TOP LIST OD 1.1.2007

Bez hranic: Zlínský a Trenčínský kraj spojí síly pro moderní veřejnou dopravu

date_range 12.Čvc, 2025 featured_play_list Aktuality
arrow_drop_up Ilustrační foto. Zdroj: archiv redakce

Cestování mezi Zlínským a Trenčínským krajem by se v příštích letech mohlo zásadně zjednodušit. Oba kraje společně připravují projekt „Mezinárodní veřejná doprava bez hranic“, který má propojit dopravní systémy na obou stranách česko-slovenské hranice. Cílem je sladit tarifní podmínky, jízdní řády a technologické systémy tak, aby obyvatelé i návštěvníci mohli využívat veřejnou dopravu bez složitého přestupování nebo nákupu různých jízdenek.

 

Zatímco dnes musí cestující při cestě přes hranice často řešit odlišné tarify, způsoby odbavení či nenavazující spoje, budoucnost by mohla vypadat výrazně jednodušeji. Projekt počítá s možností cestování na jeden jízdní doklad, který bude platný jak v českém, tak slovenském systému.

 

„Chceme, aby tu vznikl skutečně propojený dopravní prostor, kde nebude záležet, jestli jedete z Uherského Brodu do Trenčína nebo opačně. Cílem je pohodlná, dostupná a udržitelná doprava bez zbytečných překážek. Pokud se nám tento systém integrované přeshraniční veřejné dopravy podaří vytvořit, budeme první v Evropě,“ říká statutární náměstek hejtmana Zlínského kraje Radek Doležel, zodpovědný za dopravu.

 

Součástí projektu je komplexní analýza dopravních systémů, která posoudí aktuální stav a navrhne způsob propojení – jak z hlediska organizace, tak legislativy a financování. Kromě samotné analýzy je v plánu také mezinárodní setkání odborníků, kde se budou sdílet zkušenosti a diskutovat konkrétní kroky vedoucí k integraci dopravy. Výsledkem má být společná Deklarace o spolupráci, která stvrdí vůli obou krajů ke koordinovanému postupu.

 

Prvním krokem k posílení přeshraniční veřejné dopravy na Slovensko bylo obnovení pravidelného vlakového spojení mezi Horní Lidčí a Púchovem, kdy se na tuto trať vloni v prosinci na základě iniciativy Zlínského kraje po pěti letech vrátil pravidelný provoz. Denně tu nyní v obou směrech jezdí pět vlaků.

 

Celkový rozpočet projektu, který bude probíhat od září 2025 do srpna 2026, činí 975 tisíc korun, přičemž 80 % bude hrazeno z evropských fondů prostřednictvím Programu přeshraniční spolupráce Interreg Slovensko – Česko 2021–2027. Zbytek doplatí Zlínský kraj ze svého rozpočtu.

 

-tz-

[wpdevart_facebook_comment order_type="social" title_text="Komentáře" title_text_color="#000000" title_text_font_size="15" title_text_font_famely="Arial" title_text_position="left" width="100%" bg_color="#d4d4d4" animation_effect="random" count_of_comments="7" ]

TIPY NA AKCE

Z PRVNÍ RUKY

INZERCE, NABÍDKY

TOP REKLAMA