

Parkování na Sychrově je stále problém

Deficit parkovacích míst na sídlišti Sychrov je dlouhodobým problémem, který provází různá vedení vsetínské radnice již řadu let. I přesto, že se jím zabývá řada odborníků, zatím nebyla nalezena varianta, která by přinesla jeho vyřešení za přijatelných finančních nákladů.
Potřeba parkovacích stání na Sychrově je v současné době pokryta z přibližně 50 procent, přičemž je počítáno s jedním automobilem na jeden byt a mezi parkovací místa nejsou zahrnuty plochy, kde auta parkují v rozporu s dopravními předpisy. Nejvážnější situace podle průzkumu panuje ve střední části sídliště od ulice Plotky po zatáčku nad školou. I v dalších částech sídliště však chybí desítky míst. Radnice proto dlouhodobě hledá řešení, které by této městské lokalitě přineslo další parkovací plochy. V minulých dnech se o parkování na Sychrově jednalo opět, přičemž šlo hlavně o diskuzi nad připravovanou studií proveditelnosti řešení systému parkování na tomto sídlišti. „Chceme se zabývat situací s parkováním v celém městě koncepčně a systematicky. Je však třeba říci, že Sychrovem se zabýváme přednostně, neboť situace v tomto sídlišti je opravdu vážná," uvedl místostarosta Petr Kořenek s tím, že v současné době existují tři varianty řešení tohoto „parkovacího" problému. |
![]() |
Sídliště Sychrov ve Vsetíně ilustrační foto St.Fuks |
První z nich je změna organizace dopravy, a to částečné zjednosměrnění sídliště a výstavba šikmých parkovacích míst. „Kromě vysokých nákladů by uskutečnění této varianty přineslo i navýšení počtu ujetých kilometrů pro zdejší řidiče a tím i zvýšení emisí výfukových plynů," upozornil Kořenek. Tato varianta navíc předpokládá výstavbu nového úseku silnice, která by umožnila „zokruhování" sídliště, což je v současné době nereálné.
Další možností řešení je výstavba parkovacích objektů. Vzhledem ke svažitosti terénu je však i tato varianta obrovsky nákladná. Obyvatelé se navíc v nedávné anketě vyjádřili nesouhlasně k možnosti finanční spoluúčasti formou následného nájmu parkovacích boxů. Radnice také uvažuje o postupném zavedení systému rezidenčních karet, který by omezil parkování služebních vozidel, ale nepřinesl by skutečný nárůst počtu parkovacích míst. Realizace kterékoli z variant, které by přinesly nová parkovací místa, si vyžádá velmi vysoké náklady. „Proto je nutné vše pečlivě uvážit. Každé řešení bude mít navíc své odpůrce a pokud se pro některé rozhodneme, bude vyžadovat vysokou dávku tolerance a pochopení ze strany obyvatel," uzavřel Kořenek
Jiří Žůrek |

TOP REKLAMA










