Close
reklama
Jižní Valašsko a Vsetínsko

PARTNEŘI WEBU

PRÁVNÍ PORADNA

REKLAMA

TOP LIST OD 1.1.2007

Parkování na Sychrově je stále problém

date_range 09.Úno, 2011 featured_play_list Aktuality
 
 
Deficit parkovacích míst na sídlišti Sychrov je dlouhodobým problémem, který provází různá vedení vsetínské radnice již řadu let. I přesto, že se jím zabývá řada odborníků, zatím nebyla nalezena varianta, která by přinesla jeho vyřešení za přijatelných finančních nákladů.

Potřeba parkovacích stání na Sychrově je v současné době pokryta z přibližně 50 procent, přičemž je počítáno s jedním automobilem na jeden byt a mezi parkovací místa nejsou zahrnuty plochy, kde auta parkují v rozporu s dopravními předpisy. Nejvážnější situace podle průzkumu panuje ve střední části sídliště od ulice Plotky po zatáčku nad školou. I v dalších částech sídliště však chybí desítky míst.

Radnice proto dlouhodobě hledá řešení, které by této městské lokalitě přineslo další parkovací plochy. V minulých dnech se o parkování na Sychrově jednalo opět, přičemž šlo hlavně o diskuzi nad připravovanou studií proveditelnosti řešení systému parkování na tomto sídlišti. „Chceme se zabývat situací s parkováním v celém městě koncepčně a systematicky. Je však třeba říci, že Sychrovem se zabýváme přednostně, neboť situace v tomto sídlišti je opravdu vážná," uvedl místostarosta Petr Kořenek s tím, že v současné době existují tři varianty řešení tohoto „parkovacího" problému.

 

Sídliště Sychrov ve Vsetíně     ilustrační foto St.Fuks

 
První z nich je změna organizace dopravy, a to částečné zjednosměrnění sídliště a výstavba šikmých parkovacích míst. „Kromě vysokých nákladů by uskutečnění této varianty přineslo i navýšení počtu ujetých kilometrů pro zdejší řidiče a tím i zvýšení emisí výfukových plynů," upozornil Kořenek. Tato varianta navíc předpokládá výstavbu nového úseku silnice, která by umožnila „zokruhování" sídliště, což je v současné době nereálné.

Další možností řešení je výstavba parkovacích objektů. Vzhledem ke svažitosti terénu je však i tato varianta obrovsky nákladná. Obyvatelé se navíc v nedávné anketě vyjádřili nesouhlasně k možnosti finanční spoluúčasti formou následného nájmu parkovacích boxů.

Radnice také uvažuje o postupném zavedení systému rezidenčních karet, který by omezil parkování služebních vozidel, ale nepřinesl by skutečný nárůst počtu parkovacích míst.

Realizace kterékoli z variant, které by přinesly nová parkovací místa, si vyžádá velmi vysoké náklady. „Proto je nutné vše pečlivě uvážit. Každé řešení bude mít navíc své odpůrce a pokud se pro některé rozhodneme, bude vyžadovat vysokou dávku tolerance a pochopení ze strany obyvatel," uzavřel Kořenek

 

Jiří Žůrek

 
 

[wpdevart_facebook_comment order_type="social" title_text="Komentáře" title_text_color="#000000" title_text_font_size="15" title_text_font_famely="Arial" title_text_position="left" width="100%" bg_color="#d4d4d4" animation_effect="random" count_of_comments="7" ]

TIPY NA AKCE

Z PRVNÍ RUKY

INZERCE, NABÍDKY

TOP REKLAMA