Close
reklama
Jižní Valašsko a Vsetínsko

PARTNEŘI WEBU

PRÁVNÍ PORADNA

REKLAMA

TOP LIST OD 1.1.2007

Prodáváte byt, dům či pozemek?

date_range 01.Kvě, 2017 featured_play_list Aktuality

 

Zvažujete prodej nemovitosti? Je pro tento krok správná doba? Jaké jsou aktuálně ceny nemovitostí na Valašsku? Jakým způsobem, a kde prodáte za nejvyšší cenu?

Pro ty z Vás, kteří hledáte odpověď na tyto otázky, jsme vyzpovídali realitního makléře Tomáše Surovce. Ten se zaměřuje právě na valašský region.

Jak hodnotíte současný vývoj cen nemovitostí na Valašskoklobucku a okolí?
Podle mého názoru v současné době nemovitosti dosahují cenového stropu. Ve druhé polovině letošního roku očekávám, zejména u dražších nemovitostí, výrazné oslabení poptávky. Lidé budou kupovat méně hned z několika důvodů.

Můžete v krátkosti nastínit o jaké důvody se jedná?
Od dubna 2017 mohou banky jen výjimečně schválit hypotéku do 90 procent ceny nemovitosti. Takových hypoték může mít banka jen patnáct procent. Zbytek hypoték musí být v maximálním poměru 80 % oproti odhadované ceně nemovitosti.
V současné době lze chybějící část peněz dofinancovat z úvěru ze stavebního spoření. Blíží se však doba, kdy tato varianta nebude možná. To řadu kupujících také může odradit.
Samostatnou kapitolou jsou pak daně.

Co tím konkrétně myslíte?
Od dubna 2016 platí daň z nabytí nemovitosti kupující, což pro ně znamená další náklad výši čtyř procent z kupní ceny. Čtyři procenta z nemovitosti za 1,5 milionů činí 60 000 korun. To není malá částka.
Aby kupující dostal hypotéku, musí uhradit 20 procent z ceny nemovitosti, což v našem konkrétním případě činí 300 000 korun. S daní je to celkem 360 000. A to už úplně každý mít dispozici nemusí.
V důsledku těchto změn na hypotečním trhu ubude klientů poptávajících nemovitosti, a proto logicky klesne poptávka. S klesající poptávkou pak logicky klesají tržní ceny.

Mohou trh ovlivnit i ryze lokální regionální vlivy?
Samozřejmě ano, například ve Valašských Kloboukách jeden takový s jistotou očekávám. V době kolaudace nových bytových domů na ul. Luční nastane další tlak na snížení cen nemovitostí. Lidé, kteří koupili byt v novostabě, budou prodávat či pronajímat své původní nemovitosti. A ceny s rostoucí nabídkou nemovitostí budou klesat.

Takže tvrdíte, že nejvýhodnější doba prodej Vaší nemovitosti je právě teď?
Ideální doba pro prodej nemovitosti začala vloni během podzimu a bude končit letošním létem. Regulace České národní banky proti přehřívaní trhu a strmému růstu cen je dle mého názoru značná. Nicméně prodejní cenu nemovitosti mohou mírně bez ohledu na trh ovlivnit i sami majitelé.

Jak?
Dle mého názoru rozhodují o úspěšném faktoru tři základní parametry.
Prezentace, způsob oslovení potencionálních kupujících a správné nastavení prodejní ceny.

Můžete být podrobnější. Myslím, že to bude čtenáře, kteří uvažují nad prodejem nemovitosti zajímat.
Potencionálním kupujícím je potřeba ukázat nemovistost v tom nejlepším světle. Prodávajícícm doporučuji využít služeb profesionálního fotografa a vytvořit kvalitní videoprohlídku. Nezáleží jestli se jedná o luxusní byt, nebo starší rodinný dům na vesnici, každá nemovitost má co nabídnout, buď sama sebe, nebo své okolí.

Opravu může video tolik pomoci?
Jednoznačně. Pomocí videa lze zachytit detaily, ale také emoce, které si v běžné fotogalerii ztratí. Videoprohlídka může váš dům či byt dokonale odlišit od ostatních nemovitostí v nabídce. Kvalitní videoprohlídka má v průměru čtyřikrát vyšší sledovanost než u klasických fotek. Zaujme více lidí na realitních serverech, ale mohou na ni narazit také běžní uživatelé Youtube.

Realitní makléř Tomáš Surovec se zaměřuje na valašský region

Co dalšího prodávajícím pomůže?
Dokonalý úklid. Pro zájemce není dobrým znamením, když v bytě vidí kupy špinavého prádla, upatlané zdi a okna, špinavou koupelnu, či WC. Dejte do pořádku viditelné závady: určitě nebude moc dobře vypadat odpadlý kryt el. zásuvky, rozbité kachličky, vytrhané parkety, nebo kyblík pod kapajícím těsněním u radiátoru.

Co osobní věci? Ty při prohlídce nevadí?
Dobrý postřeh. Byt by měl určitě prodávající před prohlídkou odosobnit a zanechat v místnostech opravdu jenom nutný nábytek. Ukliďte fotografie a své osobní věci. Před prohlídkou vyvětrejte, můžete použít různé vůně, osobně klientům před prohlídkou klientům doporučuji před prohlídkou uvařit kafé, které byt krásně provoní.

V tomto smyslu se rychle rozvíjí takzvaný Home Staging. Využíváte ho?
Klientům ho rozhodně doporučujeme. Cílem Home Stagingu je dosáhnout toho, aby se nemovitost jevila co nejatraktivněji pro co největší počet potenciálních zájemců o její koupi nebo pronájem.
Některé firmy, či realitní kanceláře vám dokonce zapůjčí vybavení bytu a různé dekorace, aby vypadal co nejlépe. Podle dostupných statistik dokáže cena bytu či domu stoupnout díky Homestagingu až o patnáct procent.

Jako druhý faktor ovlivňující cenu je podle vás způsob oslovení potencionálních kupujících. Buďte konkrétnější…
I špičková nabídka nemovitosti může být k ničemu, když neosloví alespoň 99 % potencionálních kupujících. Čím více zájemců o vaší nabídce bude vědět, tím prodáte rychlejí a za vyšší cenu.
Přímý prodávající nedisponuje databází poptávajících klientů, proto je nutné, aby inzeroval také na speciálních placených celorepublikových realitních serverech, jako sreality.cz, nebo reality.idnes.cz, realitymix.cz a desítkách dalších webů.

Nicméně klíčová je asi stále cena, že?
Je samozřejmě důležitá. Především pak správné nastavení prodejní ceny. Když stanovíte cenu moc nízko, proděláte. Když moc vysoko, také proděláte.

Jak je to možné?
Příliš vysoko nastavená cena způsobí pokles důvěry potenciálních kupců. Kdo by důvěřoval zboží, které někdo zlevnil hned několikrát, protože ho doteď nikdo nechtěl? Jako kdybyste si vyhlédl novou televizi za třicet tisíc, moc se vám líbila, ale přece jen vás cena odradí. Prodejce pak televizi slevní o pět tisíc, po dvou týdnech na dvacet tisíc. Logicky si řeknete, aha, ona zase tak fantastická nebude, asi je to nějaký šmejd, který nikdo nechce. A vy už ji taky nechcete.

Je tedy vhodnější třeba určit prodejní cenu podle inzerátů podobných nemovitostí?
Ne, tohle není správná cesta. Tyto ceny v inzerátech jsou nabídkové, skutečné prodejní bývají o 15 -až 40 procent nižší. Kdyby byly prodejní, inzerát už nenajdete. Svým klientům nabízím určení co nejlepší tržní ceny nemovitosti nabízím zdarma.

Pro více informací týkajících se prodeje, koupě, pronájmu, či financování nemovitostí mě kontatujte na:

Tel. 731 765 724
Email: surovec@realpremium.cz
www.tomassurovec.cz

 

 

 

 

Další informace, články, či e-book 7 největších chyb při prodeji nemovitosti ke stažení zdarma naleznete na mém osobním webu tomassurovec.cz

-PR článek-

[wpdevart_facebook_comment order_type="social" title_text="Komentáře" title_text_color="#000000" title_text_font_size="15" title_text_font_famely="Arial" title_text_position="left" width="100%" bg_color="#d4d4d4" animation_effect="random" count_of_comments="7" ]

TIPY NA AKCE

Z PRVNÍ RUKY

INZERCE, NABÍDKY

TOP REKLAMA