Close
reklama
Jižní Valašsko a Vsetínsko

PARTNEŘI WEBU

PRÁVNÍ PORADNA

REKLAMA

TOP LIST OD 1.1.2007

Provoz Klobusu by město finančně nezvládlo

date_range 03.Lis, 2016 featured_play_list Aktuality

 

Jako součást zářijového Evropského týdne mobility proběhl ve Valašských Kloboukách zkušební provoz autobusové linky nazvané Klobus. Za dva týdny absolvoval sedmnáctimístný mikrobus celkem jednaosmdesát okružních jízd, při nichž přepravil 1328 cestujících, nejčastěji seniorů a dětí. S analýzou testovacího období městské hromadné dopravy se na svém nedávném zasedání seznámili zastupitelé, kteří ovšem jeho případný trvalý provoz shledali jako mimořádně nákladný.

Je nutno říci, že veřejná doprava je především službou pro veřejnost, která zvyšuje kvalitu života a která vždy potřebuje dotování, stejně jako například kultura nebo sport. Přestože jsme u veřejnosti v průběhu zkušební doby zaznamenali převážně pozitivní ohlas vypovídající o užitečnosti záměru, ukázala se i jeho značná ztrátovost," konstatoval místostarosta Martin Janík.

Zkušební provoz Klobusu využívali především děti a senioři            Foto: MěÚ Valašské Klobouky

„Pokud bychom chtěli v praxi zachovat časy i zastávky testovacího jízdního řádu, bylo by nutné počítat s denními náklady okolo 3500 korun. Za jedno pololetí provozu by se pak náklady na dokrytí ztráty pohybovaly mezi 400 až 500 tisíci korunami. K tomu je nutno připočítat náklady na vybudování oficiálních zastávek, zajištění licencí, vozidla a podobně. Tyto prostředky jsme v zastupitelstvu zhodnotili jako příliš vysoké," dodal místostarosta.

Zastupitelé se zabývali i administrativními podmínkami zřízení městské hromadné dopravy, diskutovali o právních otázkách, formě provozování i požadavcích bezpečnosti silničního provozu. „Příprava linky veřejné dopravy je velkým úkolem, který je ovšem v tuto chvíli nad možnosti města. Výsledky zkušebního provozu ale rozhodně nezahodíme, pokud by se v budoucnu otevřely cesty ke zřízení veřejné linky, data by jistě posloužila při její koncepci," uzavřel místostarosta.

Autobus ve zkušebním období jezdil pouze v pracovních dnech, během nichž souhrnně urazil 1057 kilometrů. Denně se v průměru svezlo 148 cestujících, na jednu jízdu tak připadlo průměrně 16 osob. Prodáno bylo 759 jízdenek, pro zbývající jízdy pasažéři využili bezplatných poukázek vydaných v Klobuckém zpravodaji. Nejvytíženější jízdy vykázaly spoje v ranní špičce a poté po 15. hodině. Jako nejvíce využívané se ukázaly být zastávky Sychrov, Poliklinika (u budovy), na ulicích Luční a Školní a také na Masarykově náměstí.

-tz-

[wpdevart_facebook_comment order_type="social" title_text="Komentáře" title_text_color="#000000" title_text_font_size="15" title_text_font_famely="Arial" title_text_position="left" width="100%" bg_color="#d4d4d4" animation_effect="random" count_of_comments="7" ]

TIPY NA AKCE

Z PRVNÍ RUKY

INZERCE, NABÍDKY

TOP REKLAMA