Close
reklama
Jižní Valašsko a Vsetínsko

PARTNEŘI WEBU

PRÁVNÍ PORADNA

REKLAMA

TOP LIST OD 1.1.2007

Zima je zatím k silničářům milosrdná

date_range 14.Led, 2020 featured_play_list Aktuality
arrow_drop_up Loňská zima byla náročnější, foto: archiv redakce

Řidiči si libují. Zima je zatím velmi mírná, v nižších polohách bez sněhu. Výkony při zimní údržbě silnic byly do konce prosince, ale i v první lednové dekádě, podstatně nižší než dlouhodobý průměr.

 

Výrazně mírnější průběh má zatím ve Zlínském kraji poslední zimní sezona. Výkony silničářů byly nižší, než bývá v tomto ročním období obvyklé. „Pro nás i pro motoristy je to jistě příznivá zpráva,” poznamenal ředitel Ředitelství silnic Zlínského kraje Ing. Bronislav Malý.

 

Během listopadu a prosince 2019 bylo ve Zlínském kraji pluhováno 7 665 kilometrů silnic II. a III. třídy, posypalo se 22 350 kilometrů. Spotřebovalo se 825 tun soli a 2 619 tun inertních posypových materiálů. Náklady včetně podzimní přípravy na zimní údržbu silnic dosáhly částky 19,591 milionu korun. V porovnání s průměrem za posledních pět let byly tyto ukazatele výrazně nižší. Mírný průběh zimy, kdy se v nižších a středních polohách nevyskytuje vůbec žádný sníh, pokračoval i v první lednové dekádě.

 

Pro srovnání – před rokem ve stejném období bylo v kraji pluhováno 17 649 kilometrů silnic II. a III. třídy, posypáno 50 790 kilometrů, spotřebováno 2 279 kilogramů soli a 4 146 kilogramů inertních posypových materiálů.

 

„Zima je zatím proti jiným letům podprůměrná. Převážná část celokrajských výkonů připadá na okres Vsetín, ve kterém se nachází větší procento silnic ve vyšších nadmořských výškách. Na Kroměřížsku a Zlínsku byly výkony silničářů výrazně menší. Na Vsetínsku se občas objevovaly sněhové přeháňky. V nižších nadmořských výškách ve zbývající části kraje silničáři řešili spíše jen námrazy či přimrzající ranní mlhy,” upřesnil provozně-technický náměstek ŘSZK Ing. Radek Berecka.

 

Silničáři přesto vyzývají řidiče, aby ani za současného průběhu počasí situaci nepodceňovali. „Při teplotách vzduchu kolem nuly se stav vozovek může nečekaně změnit například v lesních úsecích, kde nesvítí slunce, na silnicích v blízkosti vodních toků nebo obecně na mostech a propustcích. Dvojnásobně to platí pro silniční úseky, které se v zimě neudržují, ale které letos nejsou pod sněhem a běžně se jimi jezdí,” doplnil ředitel ŘSZK Bronislav Malý.

 

Díky mírnému průběhu první části této nové zimní sezony se správci krajských silnic podařilo udržet náklady za zimní údržbu silnic v kalendářním roce 2019 pod hranicí 100 milionů korun (99,117 mil. Kč), i když zima zejména v lednu 2019 byla silně nadprůměrná.

 

-tz-

[wpdevart_facebook_comment order_type="social" title_text="Komentáře" title_text_color="#000000" title_text_font_size="15" title_text_font_famely="Arial" title_text_position="left" width="100%" bg_color="#d4d4d4" animation_effect="random" count_of_comments="7" ]

TIPY NA AKCE

Z PRVNÍ RUKY

INZERCE, NABÍDKY

TOP REKLAMA

PRAKTICKÉ INFORMACE

inpocasi