Close
reklama
Jižní Valašsko a Vsetínsko

PARTNEŘI WEBU

PRÁVNÍ PORADNA

REKLAMA

TOP LIST OD 1.1.2007

Dobré počasí nahrává nehodám

date_range 16.Čvn, 2015 featured_play_list Aktuality

 

Přestože se od roku 2013 Zlínský kraj posunul z 13. místa o jednu příčku, tedy na 12. pozici mezi čtrnácti českými a moravskými kraji, zůstává krajem s nejméně lichotivou statistikou dopravní nehodovosti. Proto vedení kraje bude pokračovat v opatřeních pro zvýšení bezpečnosti silničního provozu daných Strategií silničního provozu Zlínského kraje na období 2012-2020. To je hlavní závěr, který vyplynul z dnešního jednání dopravních specialistů, zástupců měst s rozšířenou působností, autoškol, autodopravců a dalších zainteresovaných odborníků.

„Inventura tragických následků dopravních nehod v našem kraji je alarmující, ale zároveň je patrný obrat k lepšímu. Posunutí o jednu příčku v bilanci dopravní nehodovosti vnímáme jako dobrý signál. Chci ocenit práci dopravní police ve Zlínském kraji, která nám s uplatňováním Strategie bezpečnosti vydatně pomáhá, ale je samozřejmě ještě řada dalších oblastí, na které se musíme intenzivně zaměřit," řekl radní Jaroslav Kučera zodpovědný za resort dopravy. „Systematicky jednáme o modernizaci železničních přejezdů, hledáme dotační tituly pro zvýšení bezpečnosti a je nutné věnovat velkou pozornost výchově a osvětě, protože bez solidarity všech účastníků silničního provozu se neobejdeme," konstatoval radní.

 Ilustrační foto HZS Zlínského kraje

Jak vyplynulo ze statistik vývoje dopravní nehodovosti ve Zlínském kraji v roce 2014, které zpracovali specialisté z Centra dopravního výzkumu, při dopravních nehodách v letech 2002-2014 na území Zlínského kraje zemřelo 612 osob a těžce zraněno bylo 2 856 osob.

V roce 2014 zemřelo na silnicích ve Zlínském kraji 33 osob a těžce zraněno bylo 184 osob.

Oproti minulosti se snížil počet nehod zapříčiněných rychlou jízdou, alkoholem za volantem nebo agresivní jízdou, což – jak zaznělo na dnešním jednání – lze jednoznačně přičíst práci dopravní policie ve Zlínském kraji.

Paradoxně nejvíc nehod se děje za dobrého počasí, při plné viditelnosti a na suchých cestách. Kritickými úseky jsou zatáčky a křižovatky.

V nejkritičtějších skupinách chování účastníků silničního provozu figurují na prvním místě děti, chodci, cyklisté, motocyklisté, mladí řidiči a senioři.

Velkým aktuálním tématem bezpečnosti silničního provozu jsou cyklisté versus chodci. „Tak, jak se rozšiřuje podíl cyklostezek a společných stezek pro chodce a cyklisty, vyvstává velký problém i zde," konstatoval Michal Janský, vedoucí odboru služby dopravní policie Krajského ředitelství policie Zlínského kraje.

-tz- 

[wpdevart_facebook_comment order_type="social" title_text="Komentáře" title_text_color="#000000" title_text_font_size="15" title_text_font_famely="Arial" title_text_position="left" width="100%" bg_color="#d4d4d4" animation_effect="random" count_of_comments="7" ]

TIPY NA AKCE

Z PRVNÍ RUKY

INZERCE, NABÍDKY

TOP REKLAMA