Close
reklama
Jižní Valašsko a Vsetínsko

PARTNEŘI WEBU

PRÁVNÍ PORADNA

REKLAMA

TOP LIST OD 1.1.2007

Hurá, můžeme stát fronty v opravené poště

date_range 14.Bře, 2014 featured_play_list Aktuality

 

Vnitřní prostory vsetínské hlavní pošty se po měsících stavebních prací představily v novém, a nutno podotknout, že oproti minulosti, slušivém kabátě. Novinkou chválenou i zatracovanou je především vyvolávací systém. Jestli byla vybudována nějaká účinná klimatizace, poznáme pravděpodobně až v letních parnech.

Vyvolávací systém je opravdu podstatným zlepšením funkčnosti poštovního provozu pro občany. Samozřejmě, ne každým je v současnosti vychvalován. Ale to už tak bývá, když se mění po desetiletí zaběhlý systém. Terminál momentálně zdaleka nezpůsobuje problémy jen seniorům. Je jen otázkou času a zvyku než se zákazníkům novinka dostane do krve.

Výhodou systému je určitě odstranění nešvaru, kdy lidé stáli například k dvěma přepážkám v jedné frontě, a tak často docházelo k dohadům, kdo kde vlastně stojí. Systém naprosto eliminoval jakékoliv předbíhání. Rovněž se stalo minulostí, že vás zaměstnanec pošty mohl posílat od přepážky k přepážce s tvrzením, že „tohle já nedělám".

Systém má několikanásobný způsob upozornění. Ústředním orientačním bodem jsou dvě obrazovky, které upozorní na výzvu zvukově a zobrazí číslo vašeho lístku z terminálu a číslo přepážky, která vás vyvolává. Dále má zákazník možnost si zkontrolovat číslo na panelu přímo u přepážky. Celý systém je funkčně bezchybný a přesto má jednu velkou vadu – monitory!

Monitory, nejdůležitější část vyvolávacího systému, fungují spíše jako reklamní plochy pro nabídku služeb České pošty. Pouze méně než 1/3 plochy monitoru je určena k nejdůležitější informaci pro zákazníky, tedy vyvolávacímu systému. Vzhledem k tomu, že počet řádků kopíruje počet přepážek, jsou samozřejmě informace, čísla lístků a přepážek, o to menší. Nejen, že má řada občanů problém přečíst informace ze vzdálenějších míst vestibulu pošty, ale drobnost písma zvyšuje možnost omylů a přehlédnutí. Je velmi smutné, že si Česká pošta k prezentaci své nabídky vybrala zrovna tak důležitý informační prostor. Nebo právě proto?!

Budova hlavní pošty ve Vsetíně

Pak můžeme být svědky vystrašených obličejů seniorů, kdy na sebe pokřikují nápovědy, co že se to na monitoru objevilo a kde má dotyčná osoba jít. Ze stejného důvodu jsou obličeje mladších zákazníků naštvané, poněvadž ti, kteří mají potíže se zrakem, musí každou chvíli mžourat na monitor, aby neprošvihli své číslo. Celkově se pak mezi lidmi zvyšuje vlna nevole, kdy odsoudí i dobrý systém pro jednu nedomyšlenou položku.

Ovšem sebelepší systém pro zákazníky nic nezlepší, pokud nebude vyřešen problém obslužnosti. Pošta je sice nová a modernější, určitě by nabízela zákazníkům více pohodlí, kdyby nekolabovala díky nedokonalému systému obslužnosti. Ještě v dobách původních přepážek nám cedule oznamovaly, kolikrát během dne je přepážka zavřená. Pro laika, který je zvyklý na pracovní dobu od – do je tento systém provozu více než záhadný. Jednotlivé přepážky jsou zavřeny až několikrát denně, což nakonec vyústí ve stále se prodlužující čekací doby.

Řešit to výmluvami na výplatní termíny je útěk od zodpovědnosti. Takže něco je špatně. Čekací doby se s novým systémem neúměrně zvýšily. Dříve si sice člověk na hlavní vsetínské poště postál, ale řada občanů vypovídá, že to určitě nebylo třicet a více minut. A to ani ve dnech, kdy se sešly výplaty důchodů, sociálních dávek a např. SIPO. Takže třeba kolem poledne 12. března 2014 lidé na poště čekali i hodinu!!! A po 17. hodině v ten samý den stále až 30 minut, což je naprosto nepřijatelné.

Vyžaduje-li Česká pošta neustále vyšší platby za své služby, musí, nikoliv, že chce, ale musí zákazníka co nejkvalitněji bez velkých prodlev obsloužit. A to na vsetínské hlavní poště, přes všechna vylepšení a novinky, pořád neplatí. Navíc všechnu roztrpčenost zákazníků „slíznou" pracovnice za přepážkami, které jsou v tom nevinně, poněvadž ony si provozní dobu a systém práce neurčují.

Takže i když se zázemí na hlavní poště ve Vsetíně podstatně zlepšilo, ve službách zákazníkům čeká stále ještě mnohé na zlepšení. Věřme, že budou další kladné změny neprodleně následovat. A nikoliv během měsíců, ale dnů!

Radomír Dolanský

[wpdevart_facebook_comment order_type="social" title_text="Komentáře" title_text_color="#000000" title_text_font_size="15" title_text_font_famely="Arial" title_text_position="left" width="100%" bg_color="#d4d4d4" animation_effect="random" count_of_comments="7" ]

TIPY NA AKCE

Z PRVNÍ RUKY

INZERCE, NABÍDKY

TOP REKLAMA