Close
reklama
Jižní Valašsko a Vsetínsko

PARTNEŘI WEBU

PRÁVNÍ PORADNA

REKLAMA

TOP LIST OD 1.1.2007

Jarek Orsák dosáhl ve Vsetíně na titul

date_range 26.Říj, 2010 featured_play_list Aktuality
 
 
Závěrečná soutěž rallysprintového šampionátu Rally Vsetín byla poslední letošní příležitostí získat mistrovské body. Za příjemného slunečného počasí pozdního babího léta se na Valašsku bojovalo do posledního kilometru především o bronzovou příčku. Jedním z aktérů strhující bitvy byl Jaroslav Orsák. I když souboj s Petákem nakonec o 1,6 s prohrál, mohl se radovat ze zisku titulu ve skupině N a třídě N4.

Posádka Jaroslav Orsák – Karel Vajík tradičně startovala s produkčním vozem Mitsubishi Lancer Evo 9 pod hlavičkou KIT Racing týmu. Do první sekce se třemi rychlostními zkouškami nastoupili s měkkou směsí pneumatik. Na úvodní ranní úsek to byla dobrá volba a výsledkem bylo skvělý třetí čas. Postupně se však začalo oteplovat a pneumatiky klouzaly. Jarek Orsák před sebe musel pustit Poláka Grzyba s Fabií S2000 a Jelínka s lancerem. Do druhé série vložek už šestadvacetiletý jezdec nastoupil s optimálním obutím, kterým byla tvrdá směs. Hned na Vesníku se blýskl druhým časem v absolutním pořadí a vrátil se na bronzovou pozici. Před závěrečnými dvěma rychlostními zkouškami měl 1,5 sekundový náskok před Petákem s Peugeotem 207 S2000.

 

foto archiv týmu

 
Zkušený Josef Peták na předposlední zkoušce na stupně vítězů úspěšně zaútočil a Orsáka o jednu vteřinu předstihl. Posádce Orsák – Vajík se ve finálovém úseku nepodařilo úder zvrátit a musela se spokojit s „bramborovou" medailí. Na druhou stranu odrazili nápor finišujícího Tlusťáka s dalším speciálem kategorie Super 2000. Je známou pravdou, že zejména na technické trati jsou lehčí, kompaktnější a ovladatelnější vozy S2000 ve výhodě, zejména při brzdění do zatáček.

Vítězství ve skupině N znamenalo rallysprintový titul ve skupině i třídě N4. „Bylo pro nás překvapením, že Pepa dokázal jet tak rychle a bez chyb," přiznal sportovně Orsák. „Nešli jsme do souboje naplno, protože jsme chtěli konečně dojet do cíle. Potřebovali jsme body, abychom v tabulce skupiny N předstihli Krestu. To se nám podařilo a tak porážku nebereme nijak tragicky. Auto fungovalo tentokrát naprosto bezvadně."

Po zrušení závěrečné soutěže slovenského mistrovství v Bratislavě bude posledním startem Jarka Orsáka zřejmě Pražský rallysprint.

-ZW-

 
 
 
 

[wpdevart_facebook_comment order_type="social" title_text="Komentáře" title_text_color="#000000" title_text_font_size="15" title_text_font_famely="Arial" title_text_position="left" width="100%" bg_color="#d4d4d4" animation_effect="random" count_of_comments="7" ]

TIPY NA AKCE

Z PRVNÍ RUKY

INZERCE, NABÍDKY

TOP REKLAMA

PRAKTICKÉ INFORMACE

inpocasi