Close
reklama
Jižní Valašsko a Vsetínsko

PARTNEŘI WEBU

PRÁVNÍ PORADNA

REKLAMA

TOP LIST OD 1.1.2007

Ministerstvo zamítlo stavbu rychlostní R49

date_range 23.Lis, 2013 featured_play_list Aktuality

 

Ministerstvo životního prostředí po sedmi letech zkoumání sedmadvacetikilometrového úseku rychlostní silnice R49 od Lípy ke státní hranici se Slovenskem vydalo z hlediska vlivů na životní prostředí nesouhlasné stanovisko. Stavba je podle některých argumentů ekonomicky neefektivní, dopravně neodůvodněná a ekologicky škodlivá pro obyvatele i valašskou přírodu.

„Ministerstvo za zásadní aspekt považuje ohrožení vodních zdrojů pro obyvatelstvo a obrovské přebytky zeminy. Investor například nenavrhl, jak zajistit pitnou vodu pro obyvatele ani kam uloží více než 4 milióny metrů krychlových půdy. Preferujeme spíše dostavbu obchvatů obcí, které jsou nadměrným hlukem postiženy," řekl v prohlášení Miroslav Kutal z Hnutí DUHA Olomouc. Celé vyjádření Hnutí DUHA najdete zde

Kamiony v serpentinách mezi Valašskou Polankou a Prlovem   foto archív redakce

Naopak argumentem pro co nejrychlejší výstavbu rychlostní silnice R49 je neúměrné zatížení některých obcí kamionovou dopravou směřující na Slovensko od Vizovic přes Valašskou Polanku, Horní Lideč a Střelnou. V zimě navíc těžké kamiony často na zasněžených hornatých silnicích Valašska uvíznou a zablokují dopravu.

„Nás v obci hodně trápí i neukázněnost řidičů. Proto jsme u školy instalovali semafor, který dá zelenou jen vozidlu, které jede povolenou rychlostí," postěžoval si starosta obce Střelná Petr Kráčmar.

Foto

Semafor u školy ve Střelné  foto archív redakce

Špatnou dopravní dostupností trpí část Vsetínska, Hornolidečska a Jižního Valašska. Ta podle některých brzdí ekonomický rozvoj regionu a odrazuje velké investory.

„Pokud se nezlepší dopravní infrastruktura, pak je pro nás těžko řešitelný problém s vysokou nezaměstnaností," vyjádřil se už před časem k výstavbě R49 starosta Valašských Klobouk Dalibor Maniš.

Napojení na transevropskou magistrálu, která má v budoucnu spojit západní část Evropy s východní, by totiž mohlo přitáhnout investory, kteří by byli schopni v regionu vytvořit další, tolik potřebná pracovní místa. Jednodušší a rychlejší cestování by rychlostní silnice přinesla i těm, kteří za prací nebo do školy dojíždějí například až do Zlína.

Začátek výstavby rychlostní R49 je tedy v nedohlednu. Argumentů pro i proti je dost. Pokud by v budoucnu chtělo Ředitelství silnic a dálnic ČR projekt rychlostní silnice R49 znovu předložit k posouzení, musí podle ministerstva připravit šetrnější varianty s co nejdelšími tunely pod Vizovickými vrchy.

-StF-

[wpdevart_facebook_comment order_type="social" title_text="Komentáře" title_text_color="#000000" title_text_font_size="15" title_text_font_famely="Arial" title_text_position="left" width="100%" bg_color="#d4d4d4" animation_effect="random" count_of_comments="7" ]

TIPY NA AKCE

Z PRVNÍ RUKY

INZERCE, NABÍDKY

TOP REKLAMA