reklama

TOP LIST OD 1.1.2007

Na e-kole z Valašska okolo slovenské Súče a Trenčína

date_range 12.Čvn, 2020 featured_play_list Aktuality
arrow_drop_up Nové cyklotrasy stojí za to si projet

Po rozvolnění vládních opatření po nečekané pandemii COVID-19, jsme se rozhodli, že zmapujeme nové cyklotrasy vedoucí z Valašska na Slovensko a zpět. Opravdu stojí zato si je projet. Pro tuto jízdu jsme zvolili e-kolo, které nám umožnilo překonat táhlá stoupání Bílými Karpaty a pomáhalo nám i na některých silničních tazích.

Vyrazili jsme v sobotu 6. června 2020 v 10,00 od zámku Wichterle ve Slavičíně, kde jsou provozovány pivní lázně a hotel. Ze Slavičína pokračujeme přes místní část Hrádek směrem na vesnici Šanov. Tady se cyklostezka teprve bude budovat. Jeli jsme tedy po méně frekventované hlavní cestě do Šanova. Po projetí celou obcí se dostáváme na novou cyklotrasu, která vede kolem památníku letecké bitvy na Bílými Karpaty – více o ní najdete ZDE.

Po cyklostezce pokračujeme až ke státní hranici, která nese příznačný název Na Koncích. Po překonání lehké hraniční zátarasy projíždíme nikým nekontrolováni na Slovensko. Zde asfaltovou trať vystřídala šotolina, ale pro horské kolo to nebyl problém. Trošku ostřejší sjezd dolů nahradila krásná panoramata zdejší panenské přírody. Zanedlouho najíždíme na asfaltovou cestu, ta byla trošku zaneřáděná od lesní těžby a zavedla nás až do obce Trnávka. Pokračujeme po hlavní silnici do obce Horná Súče. Ta je hodně dlouhá, ale většinou se jelo z kopce a jediné stoupání bylo až před obcí Dolná Súča. Projíždíme i touto malebnou vesničkou a pokračujeme do Skalky nad Váhom.

Za Skalkou nad Váhom jedeme chvilku po staré cestě směrem na Trenčín a nad sebou máme slovenskou dálnici. Dorazili jsme až ke klášteru Velká Skalka, kde je odpočívadlo a také napojení na nově otevřenou cyklotrasu směrem na Trenčín kolem Váhu. O jejím otevření jsme Vás informovali před nedávnem ZDE.

Na tomto novém úseku cyklostrasy už byl provoz jako na Václaváku a hemžilo se to zde dětmi a také bruslaři.  Pokračujeme směrem k Trenčínu a zdálky nás už zdraví starobylý Trenčianský hrad.

Těsně před Trenčínem to ale otočíme, poněvadž nás čeká cesta zpět na Valachy. Vracíme se po stejné trase až ke Skalce nad Váhom a zde pokračujeme směrem na Nemšovou. Projíždíme kolem obce Klúčové a Luborča a v dálce už vidíme vrcholky Vršatce.

Tady už byl provoz menší a ze směru od Horného Srnie jsme začali potkávat i české cyklisty. V Horném Srnie se jede přes celou obec a je třeba dávat pozor na značení. Minuli jsme vyhlášenou cementárnu a pokračujeme po cyklotrase kolem Vláry. Zde je opět úžasná příroda a dojíždíme až ke srubu, kde u odpočívadla musíme vyjet na hlavní tah ze Vsetína do Trenčína, ale trvalo to asi jen 3 km. Projíždíme na Vláře státní hranicí, kde by ještě ve středu (3. 6. 2020) bylo potřeba razítko, ale nikdo už po nás nic nechtěl. Je obrovská škoda, že se musí kousek jet po hlavní silnici a dostavění cyklostezky brání soukromé osoby, které vlastní kousíček pozemku.

Za malou chvíli jsme ale ve Svatém Štěpáně, kde se naskytla pravá oáza, občerstvení se zmrzlinou. Samozřejmě bylo potřeba dodržet i pitný režim. Ve Štěpáně najíždíme na úplně novou cyklostezku, která byla oficiálně otevřena teprve v pondělí 1. června 2020, více ZDE.

Naše očekávání byla velká, neboť jsme o ní slyšeli v superlativech. Sice je na začátku trošku ostrý vjezd na nový most, ale poté se před námi rozprostřela široká cesta nádhernou krajinou povodí Vláry. Cesta příjemně ubíhá, přejíždíme pár mostů a jsme v Bylnici. Pokračujeme po cyklostezce kolem brumovského fotbalového hřiště až k hradu Brumov.

Přejíždíme kousek po místních komunikacích a najíždíme na cyklostezku vedoucí do Valašských Klobouk. Potkáváme pár přátel a dělíme se s nimi o zážitky z dnešní cesty. Ve Valašských Kloboukách sjíždíme z cyklostezky, jedeme kolem náměstí a odbočujeme směrem na Vlachovice. Začala se mírně projevovat únava, navíc foukal protivítr. U areálu bývalých Vlárských strojíren v Divnicích najíždíme na kousek cyklotrasy. Projíždíme obcí směrem na Hrádek a dostáváme se až k hrádeckému Sportbaru. Zde už to je jen pár kilometrů do cíle, který byl na hřišti ve Slavičíně.

Celková trasa – 90 km – čas 3 hodiny a 45 minut:

Slavičín – Šanov – Horná Súča – Dolná Súča – Skalka nad Váhom – Trenčín – Nemšová – Horné Srnie – Svatý Štěpán – Bylnice – Brumov – Valašské Klobouky – Vlachovice – Slavičín

-kos-

[wpdevart_facebook_comment order_type="social" title_text="Komentáře" title_text_color="#000000" title_text_font_size="15" title_text_font_famely="Arial" title_text_position="left" width="100%" bg_color="#d4d4d4" animation_effect="random" count_of_comments="7" ]