Close
reklama
Jižní Valašsko a Vsetínsko

PARTNEŘI WEBU

PRÁVNÍ PORADNA

REKLAMA

TOP LIST OD 1.1.2007

Orsák je po rumunské Sibiu Rally opět druhý

date_range 01.Srp, 2013 featured_play_list Aktuality

 

Tým Orsák Rallysport během uplynulého víkendu úspěšně absolvoval obávanou Sibiu Rally v Rumunsku. Nově složená posádka Jaroslav Orsák – Lukáš Kostka dojela s vozem Mitsubishi Lancer Evo 9 R4 navzdory řadě problémů na čtvrtém místě v rámci ERC Production Cupu a před domácí Rally Barum Zlín se vrátila na stříbrnou pozici v průběžném hodnocení.

Jaroslav Orsák přijel do Rumunska s cílem posbírat co nejvíce mistrovských bodů. Už při seznamovacích jízdách se ukázalo, že ačkoliv pořadatelé povrch tratě před soutěží opravovali, šotolinové cesty byly neskutečně rozbité. „Bylo jasné, že pokud chceme dojet až do cíle, musíme pošetřit techniku," prozradil svoji strategii devětadvacetiletý jezdec.

foto Marek Pléha

Páteční etapa nezačala pro moravskou posádku nejlépe. Situaci zkomplikovala skutečnost, že „Jarin" měl první den zdravotní problémy se žaludkem. Po druhé vložce museli na přejezdu opravovat poškozený výfuk, později začal z olejového filtru unikat olej. Přesto se valašský jezdec už po RZ4 probojoval do první desítky absolutního pořadí a první den dokončil na 9. pozici. „Startovali jsme vzadu, večer a hlavně v noci jsme měli problémy s viditelností, protože se navzdory až tříminutovým rozestupům nad tratí držel prach. Navíc jsme na závěrečné páteční vložce zjistili, že se nám přehřívá motor. V nočním, servisu jsme se pokoušeli problém vyřešit a vyměnili jsme celou řadu dílů, ale ráno se ukázalo, že to nepomohlo," vysvětloval Orsák.

foto Marek Pléha

V sobotu už bylo jezdci po zdravotní stránce lépe a chtěl zrychlit. Útok na vyšší příčky bohužel netrval dlouho, protože přehřívání motoru na dlouhých vložkách pokračovalo. „Museli jsme v tom horku zapnout naplno topení a v kabině vozu bylo jako v sauně. Vypnuli jsme systém ALS a točili motor maximálně do 5000 ot/minutu (běžně ho vytáčím na 6000 ot/min). S tímto handicapem jsme absolvovali celou první sobotní sekci. Do druhé části etapy jsme nastoupili s vylepšeným chlazením, ale objevil se jiný problém. 5 km po startu dlouhé 30kilometrové RZ nám kámen přesekl brzdovou hadičku a vložku jsme museli dojet bez zadních brzd. Naštěstí pro nás byl následující úsek zrušen a pak už následoval servis, kde mechanici hadičku vyměnili."

V cíli Sibiu Rally obsadila posádka 7, příčku v celkové klasifikaci a čtvrtou v kategorii produkčních vozů. „S umístěním jsme vzhledem k problémům během soutěže spokojeni. Mechanici měli tentokrát plné ruce práce, některé věci jsme museli opravovat sami na přejezdech. Naštěstí se nám vyhnuly defekty pneumatik. Poprvé jsem startoval s Lukášem Kostkou a všechno proběhlo na jedničku. Už po první páteční vložce fungovala naše spolupráce přesně podle mých představ," pochvaloval si Orsák nového spolujezdce.

Dalším startem posádky Orsák – Kostka je prestižní Barum Rally Zlín.

Stav ERC Production Cupu po Sibiu Rally:
1. Aigner 99 bodů, 2. Orsák 87, 3. Bonnefis 74, 4. M. Tempestini 47, 5. Harrach 38

Veškeré aktuální týmové dění můžete sledovat na facebooku týmu Orsák Rallysport, kde se budou pravidelně objevovat i čerstvé fotografie ze zákulisí, přípravy a vlastních soutěží.

ZW

[wpdevart_facebook_comment order_type="social" title_text="Komentáře" title_text_color="#000000" title_text_font_size="15" title_text_font_famely="Arial" title_text_position="left" width="100%" bg_color="#d4d4d4" animation_effect="random" count_of_comments="7" ]

TIPY NA AKCE

Z PRVNÍ RUKY

INZERCE, NABÍDKY

TOP REKLAMA