Close
reklama
Jižní Valašsko a Vsetínsko

PARTNEŘI WEBU

PRÁVNÍ PORADNA

REKLAMA

TOP LIST OD 1.1.2007

Orsáka potkala v soutěži obrovská smůla

date_range 29.Bře, 2010 featured_play_list Aktuality
 
 
Pouhý krůček od skvělého zahájení sezony byla posádka Jaroslav Orsák – Karel Vajík s Mitsubishi Lancer Evo 9 při víkendové Valašské rally. Téměř celou soutěž držela skvělou pátou příčku v absolutním pořadí, ale v cíli ji fanoušci čekali marně. Na poslední rychlostní zkoušce bohužel přišla smůla v podobě defektu pneumatiky a následné havárie.

Do úvodní vložky startoval oranžový lancer s číslem 11 těsně před pátečním západem slunce. RZ 1 Špičky projel Jarin jako sedmý nejrychlejší, po třetím měřeném úseku Bystřička předstihl Odložilíka a posunul se o jednu příčku vpřed. Přesto nebyl spokojený s výkonem motoru a mechanici před druhou sekcí vyměnili řídicí jednotku. Od té doby fungovalo mitsubishi jako hodinky. Po havárii Jakeše postoupila posádka Orsák – Vajík na pátou pozici a v cíli první etapy měla dvacetisekundový náskok na svého nejbližšího pronásledovatele. V kategorii produkčních vozů byl Orsák klasifikován dokonce druhý za nedostižným Vencou Pechem. „Panovala maximální spokojenost," vyjádřil stručně své pocity pětadvacetiletý Valach.

 

foto Pavel Březovják       více fotek (archiv týmu)

 
Prořídlé startovní pole čekal ještě dlouhý sobotní den. Jaroslav Orsák vyrážel do boje s jasným cílem své vynikající postavení udržet. Na souboj s trojicí favoritů na vítězství, Pechem, Valouškem a Krestou, pomýšlet nemohl, nad možnosti jeho vozu byl i zbrusu nový Ford Fiesta S2000 Jaromíra Tarabuse. Všechny ostatní speciály kategorie Super 2000 však držel bezpečně v šachu a bez problémů kontroloval situaci. Nejbližší soupeř Roman Odložilík druhý den zrychlil, ale nedokázal se přiblížit na bitevní vzdálenost. Před finálovým průjezdem obávané „Valašské bomby" měl Orsák dostatečný náskok 24 sekund.

Asi kilometr po startu ve Vesníku, nedaleko Vsetína, se však naděje na bohatý příděl mistrovských bodů rozplynuly. Rychlý defekt levého zadního kola, o kterém jezdec neměl ani tušení, způsobil, že vůz v rychlé jednoduché pravé zatáčce bez varování ustřelil. Lancer ve smyku zavadil o vzrostlý kmen břízy, který urazil celý závěs zadního kola. Silný náraz otočil auto o celých 360°. Jezdec i spolujezdec naštěstí zůstali nezraněni. Celá havárie se odehrála těsně před oblíbenou diváckou vracečkou „u stodoly".

„Byla to největší smůla, kterou jsem ve své jezdecké kariéře zatím zažil," kroutil hlavou Orsák. „Do závěrečné vložky jsme odstartovali naprosto v klidu, jeli jsme na jistotu. Všechno vycházelo naprosto podle našich představ. Auto jelo skvěle, neměli jsme problémy s volbou pneumatik, kromě jednoho drobného sklouznutí jsme neměli žádné krizovky. Celý tým pracoval na jedničku. Je to velká škoda. Mohli jsme mít dobře rozjetou sezonu!"

„Naše mechaniky v autoservisu teď čeká plno práce. Na autě jsou velké škody a úvodní rallysprintová soutěž se koná už v sobotu. „Do Třebíče pojedeme. Věřím, že auto stihneme opravit," prohlašuje bojovně Jarek.

-zw-

 

[wpdevart_facebook_comment order_type="social" title_text="Komentáře" title_text_color="#000000" title_text_font_size="15" title_text_font_famely="Arial" title_text_position="left" width="100%" bg_color="#d4d4d4" animation_effect="random" count_of_comments="7" ]

TIPY NA AKCE

Z PRVNÍ RUKY

INZERCE, NABÍDKY

TOP REKLAMA