Close
reklama
Jižní Valašsko a Vsetínsko

PARTNEŘI WEBU

PRÁVNÍ PORADNA

REKLAMA

TOP LIST OD 1.1.2007

První veřejné jednání už má své výsledky

date_range 07.Bře, 2016 featured_play_list Aktuality

 

Ve středu 2. března odpoledne proběhlo v ulici Kramolišova veřejné jednání k plánované rekonstrukci místní komunikace, včetně nového dopravního značení. Občané projevili o tuto akci zájem a přišli vyjádřit své názory.

„Přítomným jsme předložili vypracovanou studii v několika variantách a nyní budeme jednat o zapracování připomínek a návrhů do projektové dokumentace," vysvětlila starostka Eliška Olšáková. Vyjádřila také poděkování všem, kteří se akce zúčastnili a aktivně se tak zapojili do rozhodování o městě.

Občané projevili o tuto akci zájem a přišli vyjádřit své názory            foto: MěÚ Valašské Klobouky

Výsledek jednání
– Většina občanů souhlasila s obousměrnou dopravou dle stávající situace,
– se zachováním nebo snížením nivelety vozovky,
– se zachováním příčných prahů přes vozovku (stavební práh),
– hlasovala pro komunikaci z asfaltového povrchu s vedlejšími plochami ze žulové kostky a pro zrušení nájezdové rampy u bývalé Valašky.

Veřejné projednání bylo součástí projektu „Zdravé město Valašské Klobouky".

Varianty řešení:

První varianta řeší komunikaci jako jednopruhovou a jednosměrnou (směr jízdy od ul. Čs. armády). Silnice je navržena v šířce 3,5 m v živičné konstrukci, po levé straně s podélným chodníkem (z betonové zámkové dlažby) se základní šířkou 1,5 m odděleným od komunikace zvýšenou obrubou. Po pravé straně jsou navrhovány navazující plochy (z žulové kostky) oddělené zapuštěnou obrubou a podél fasád domů odrazné pruhy oddělené zvýšenou obrubou.

V druhé variantě je navržena komunikace v souladu se stávajícím stavem – jednopruhová obousměrně pojížděna místní komunikace (3,5 m) a s navazujícími plochami, jenž mohou plnit funkci výhyben komunikací pěších, odstavných nebo zásobovacích ploch. Podél fasády je potom řešen odrazný pruh šířky cca 0,50 m. Dopravní osa je navrhována v živičné úpravě, navazující plochy a odrazné pruhy ze žulové kostky, respektive žulové mozaiky. Plochy od komunikace by byly odděleny zapuštěnými obrubníky a odrazné pruhy potom obrubníky se základním převýšením 120 mm. Protože technické řešení nenaplňuje požadavky norem na řešení klasické městské komunikace, je ulice plánována jako zóna se sníženou rychlostí na 30 km, se zákazem stání vozidel a s předností jízdy zprava.

Třetí návrh nabízí jednopruhovou komunikaci, kde ostatní plochy budou odděleny zapuštěným obrubníkem. V této variantě je navržen povrch komunikace celý ze žulové kostky. Dále zde nebudou osazeny obrubníky pro odrazný pruh (tzn. komunikace ve stejném stylu jako je doposud).

Sandra Novotná Kollerová

[wpdevart_facebook_comment order_type="social" title_text="Komentáře" title_text_color="#000000" title_text_font_size="15" title_text_font_famely="Arial" title_text_position="left" width="100%" bg_color="#d4d4d4" animation_effect="random" count_of_comments="7" ]

TIPY NA AKCE

Z PRVNÍ RUKY

INZERCE, NABÍDKY

TOP REKLAMA