Close
reklama
Jižní Valašsko a Vsetínsko

PARTNEŘI WEBU

PRÁVNÍ PORADNA

REKLAMA

TOP LIST OD 1.1.2007

Radnice by chtěla prodloužit Nádražní ulici

date_range 02.Bře, 2011 featured_play_list Aktuality
 
 
S rostoucí hustotou dopravy v centru města se pro Vsetín stává stále aktuálnější snaha o realizaci záměru prodloužení ulice Nádražní od autobusového nádraží mezi nemocnicí a poliklinikou, přes řeku Bečvu s vyústěním na ulici Generála Klapálka na Ohradě poblíž marketu Hypernova. Pokračování příprav nahrává i vstřícný přístup Českých drah k odprodeji pozemků, které jsou pro uskutečnění záměru potřeba.

Prodloužením Nádražní ulice od autobusového nádraží na Ohradu by došlo k dalšímu odklonění dopravy z přetížené Smetanovy ulice. „Oddechla" by si i křižovatka u polikliniky, která je nepříliš šťastně řešena a dochází zde často ke kolizním situacím hlavně mezi vozidly a chodci. Stejně tak by došlo ke snížení počtu vozidel projíždějících křižovatkou U Růžičků.

Přes řadu kladů, které by prodloužení Nádražní ulice přineslo, však není uskutečnění záměru otázkou nejbližších let, a to vzhledem k jeho finanční náročnosti. Ta spočívá hlavně ve stavbě nového mostu přes řeku Bečvu. „Další most ale město potřebuje. Ve Vsetíně jsou pouze dva silniční mosty, a to u Snahy a Štefánikův most u polikliniky," uvedla další z důvodů pro stavbu starostka Iveta Táborská. V případě, že by jeden z mostů musel být uzavřen například z důvodu opravy či havárie, je pravděpodobné, že by došlo k dopravnímu kolapsu.

 

Foto

Nádražní ulice ve Vsetíně   foto St.Fuks

 
Proto chce být město dobře připraveno na okamžik, kdy bude mít stát dostatek peněz na realizaci stavby. Studie prodloužení Nádražní ulice, která vznikla už v roce 2001, se tak nyní opět dostává do popředí zájmu vedení radnice. Nádražní ulice by podle ní měla pokračovat mezi areálem nemocnice a poliklinikou přes nový most na Ohradu ke Skláři, kde by vznikla nová okružní křižovatka a vyřešila by se zdejší neuspokojivá dopravní situace.

Podle náměstka hejtmana Zlínského kraje pro dopravu Jaroslava Drozda by se měla stavba uskutečnit po etapách, protože získat peníze naráz bude asi nereálné. Drozd před několika dny městu navrhnul jako první etapu stavbu okružní křižovatky u Hypernovy v hodnotě 6 – 7 milionů korun. „Tento postup však už minulé zastupitelstvo neschválilo do doby, než bude postaven nový most. Máme totiž obavy, že se postaví kruháč, který nebude mít velký smysl a my budeme dalších 15, 20 let čekat na to, až se najdou peníze na nový most a vybudování spojovací komunikace," řekla starostka s tím, že i přes tento rozdílný pohled budou přípravy na realizaci akce pokračovat, a to formou výkupu potřebných pozemků a zpracováním projektové dokumentace. Posunem tak je i to, že České dráhy vyjádřily souhlas s odprodejem pozemků kolem bývalé „zbrojovácké" vlečky, které jsou potřeba jak pro samotnou stavbu nové silnice, tak i pro vybudování nových parkovacích ploch v blízkosti nádraží.

„Cílem je také zařazení této investice do plánů zlínského ředitelství Ředitelství silnic a dálnic," řekla Táborská. Žádný konkrétní termín, kdy by mohlo dojít k samotné realizaci, však právě z důvodu finanční náročnosti stavby stanoven není.

Jiří Žůrek

 
 

[wpdevart_facebook_comment order_type="social" title_text="Komentáře" title_text_color="#000000" title_text_font_size="15" title_text_font_famely="Arial" title_text_position="left" width="100%" bg_color="#d4d4d4" animation_effect="random" count_of_comments="7" ]

TIPY NA AKCE

Z PRVNÍ RUKY

INZERCE, NABÍDKY

TOP REKLAMA