Close
reklama
Jižní Valašsko a Vsetínsko

PARTNEŘI WEBU

PRÁVNÍ PORADNA

REKLAMA

TOP LIST OD 1.1.2007

Silničáři ohlásili nejmírnější zimu v historii

date_range 14.Dub, 2014 featured_play_list Aktuality

 

Podtrženo, sečteno. Bilance zimní údržby silnic 2013/2014 je hotova. Máme za sebou nejmírnější zimu v historii Ředitelství silnic Zlínského kraje. Pro silničáře i motoristy je to zpráva pozitivní. Peníze, které se nemusely vydat na odklízení sněhu a posyp, se mohou využít na zlepšování stavu krajských silnic.

Pro úplnost uvádíme nejdříve statistiku zimní údržby silnic II. a III. třídy ve Zlínském kraji za měsíc březen. Pluhovalo se 153 kilometrů silnic, posypávalo se na 703 kilometrech. Posypové soli se spotřebovalo 16 tun, inertních materiálů 40 tun. Náklady vyčíslilo ŘSZK na pouze 3,2 milionu korun. Byly to nejnižší březnové náklady na zimní údržbu krajských silnic v historii ŘSZK. Druhý nejmírnější březen byl v r. 2012, kdy náklady činily 6,5 milionu korun.

Čísla za celé zimní období od října 2013 do konce března 2014 jsou následující: Pluhovalo se na 26 783 km krajských silnic, posypalo se 72 928 kilometrů. Soli se za celou zimu spotřebovalo 2 494 tun, inertních materiálů 7 174 tun. Náklady dosáhly 48,573 milionu korun.

Pro srovnání – loňská zima přišla krajské silničáře na 142,5 milionu korun. Druhá nejmírnější zima v historii ŘSZK byla v letech 2006/2007. Tehdy dosáhly náklady na zimní údržbu 59 milionů korun.

„Uplynulá zima byla nejmírnější ze všech, během kterých jsme ve Zlínském kraji v posledních dvanácti letech organizovali zimní údržbu silnic. Po vyčerpávající zimě 2012/2013 nás nyní příroda nechala trochu vydechnout," řekl ředitel ŘSZK Ing. Bronislav Malý. Loňská zima byla podle něj extrémní co do náročnosti a nákladnosti zimní údržby, letošní je extrémní svou mírností, malým množstvím srážek a nízkými náklady.

Ve skladech organizací Správa a údržba silnic zůstalo množství nespotřebované soli. Protože tato sůl obsahuje přísady, které zabraňují jejímu spékání, zůstane sůl silničářům na příští zimu.

Díky menším nárokům na odklízení sněhu mohli silničáři během zimy realizovat řadu jiných činností na silnicích. Prořezávala se silniční zeleň, čistily se příkopy, upravovala svodidla, dopravní značení apod. „V našem rozpise provozních prostředků přesouváme 40 milionů korun ze zimní údržby na jiné práce, což bude zejména obnova povrchů, souvislá údržba vozovek a opravy silničního příslušenství," doplnil ředitel ŘSZK.

Zásluhou mírné zimy je také na vozovkách v porovnání s jinými roky poměrně málo výtluků a obvyklé lokální vysprávky povrchů po zimě budou rychlejší. Místo zaplňování drobných výtluků budou moci silničáři opravovat, kde je to potřebné, větší a souvislejší plochy vozovek a výsledky těchto prací budou mít dlouhodobější charakter.

Posledním březnovým dnem skončil nepřetržitý provoz dispečinků zimní údržby. Pro neodkladné zásahy na silnicích nyní funguje tzv. letní pohotovost.

-tz-

[wpdevart_facebook_comment order_type="social" title_text="Komentáře" title_text_color="#000000" title_text_font_size="15" title_text_font_famely="Arial" title_text_position="left" width="100%" bg_color="#d4d4d4" animation_effect="random" count_of_comments="7" ]

TIPY NA AKCE

Z PRVNÍ RUKY

INZERCE, NABÍDKY

TOP REKLAMA