Close
reklama
Jižní Valašsko a Vsetínsko

PARTNEŘI WEBU

PRÁVNÍ PORADNA

REKLAMA

TOP LIST OD 1.1.2007

Stav krajských silnic zlepší udržovací nátěry

date_range 19.Čvn, 2012 featured_play_list Aktuality

 

Přes 14 milionů korun vynaloží v tomto roce Ředitelství silnic Zlínského kraje na tzv. souvislou údržbu silnic II. a III. třídy. Pokládkou udržovacích nátěrů nebo metodou položení mikrokoberců se zlepší technický stav devíti úseků krajských silnic o celkové délce 15 kilometrů.

Technologie souvislé údržby představují méně nákladnou variantu zlepšování technického stavu silnic, než je jejich plošná obnova. Zatímco při plošné obnově dochází k odfrézování starého povrchu a položení nového koberce ze živičné směsi, v případě souvislé údržby se povrch vozovek uzavře položením souvislé vrstvy materiálu do tloušťky dva centimetry, takže silnice může lépe odolávat povětrnostním vlivům a zejména zimním mrazovým cyklům. Práce jsou hrazeny z provozních prostředků ŘSZK určených pro opravy a údržbu silnic a jejich příslušenství.

Při použití technologie tzv. udržovacího nátěru (NUE) se na suchou vozovku nastříká asfaltová emulze a do ní se vsype a zaválcuje kamenivo o velikosti od 2 do 8 milimetrů. Na vozovce tak zůstává vrstva kameniva, která se dále dohutňuje tlakem pneumatik vozidel při běžném provozu. Během tří dnů vzniká na povrchu komunikace potřebná kompaktní vrstva. Po vozovce ošetřené technologií NUE mohou automobily okamžitě jezdit. Motoristé zde však musí na několik dnů snížit rychlost na 30 kilometrů v hodině. Na to je upozorní dopravní značení. Pokud někdo tuto rychlost překročí, vzniká poměrně velké riziko odlétávání kaménků a rozbití oken jiných vozidel. Cena činí 138 Kč/m2 (včetně DPH).

Technologie položení mikrokoberce za studena (MK) spočívá v tom, že speciální souprava nanáší na suchý povrch komunikace směs modifikované asfaltové emulze s drobným kamenivem. Ocelový rám tuto vrstvu stírá do roviny. Zatvrdnutí vyžaduje třicet až šedesát minut času, kdy na tento povrch nesmějí najíždět žádná vozidla. Silniční provoz bývá při těchto pracích usměrněn světelnou signalizací do jednoho jízdního pruhu. Vzhledem ke krátkodobosti takového omezení dopravy však ŘSZK termíny těchto uzavírek ve svém přehledu na internetu nezveřejňuje. Uvedená technologie se používá na více zatížených vozovkách a v průtazích obcemi. Cena činí asi 182 Kč/m2.

Zhotovitelem udržovacích nátěrů budou společnosti Viaservis Nový Jičín a Viatop Hranice na Moravě, pokládku mikrokoberců zajišťuje firma Bohemia Bitunova Jihlava.

Práce na popsaných opravách začínají během června. Termín jejich dokončení je stanoven na 31. srpna 2012. Plocha všech úseků opravovaných metodou souvislé údržby dosáhne letos 89 tisíc čtverečních metrů na 9 úsecích silnic II. a III. třídy. V délkovém vyjádření to bude 15,025 kilometru. Cena je stanovena na 14,323 milionu korun.

V loňském roce bylo v programu souvislé údržby upraveno 18 úseků krajských silnic v délce 17,5 kilometru silnic za částku 15 milionů korun.

Přehled úseků souvislé údržby v roce 2012

Druh technologie Silnice Specifikace úseku silnice Délka (m)
NUE III/43220, III/36744 Kostelany – Nová Dědina 3 055
NUE III/49515 Bojkovice- Rudimov 1 820
NUE II/439 Kelč – Kunovice 2 456
NUE III/03563 Juřinka 815
NUE III/4975 Kvítkovice – Pohořelice 1 170
NUE III/4941 Haluzice – Vlachovice 3 000
MK II/495 Bojkovice 397
MK II/495 Štítná nad Vláří – Bylnice 1 532
MK III/05735 Vsetín 780

-tz-ŘSZK

 

[wpdevart_facebook_comment order_type="social" title_text="Komentáře" title_text_color="#000000" title_text_font_size="15" title_text_font_famely="Arial" title_text_position="left" width="100%" bg_color="#d4d4d4" animation_effect="random" count_of_comments="7" ]

TIPY NA AKCE

Z PRVNÍ RUKY

INZERCE, NABÍDKY

TOP REKLAMA