Close
reklama
Jižní Valašsko a Vsetínsko

PARTNEŘI WEBU

PRÁVNÍ PORADNA

REKLAMA

TOP LIST OD 1.1.2007

Tradice Bílých Karpat mají nové reprezentanty

date_range 23.Čvn, 2014 featured_play_list Aktuality

 

Jehněčí klobásky, domácí kváskový chléb a k tomu pivo. Anebo posezení u svíček ze včelího vosku a k tomu sušené ovoce, dobré vínko nebo čaj pro dva oslazený medem. A k dobré pohodě vám zahraje cimbálová muzika. To vše si můžete již záhy dopřát z certifikované regionální produkce, od nových držitelů regionální značky Tradice Bílých Karpat. Ve středu 25. června 2014 bude probíhat slavnostní předávání značky 21 novým výrobcům a poskytovatelům služeb.

Regionální značení je rozšířeno po celé republice a představuje návštěvníkům i obyvatelům to nejlepší, co z regionu pochází. Regionální značku mohou mít řemeslné a umělecké výrobky, potraviny, nápoje, zemědělské produkty či různé služby, které pochází z regionu, navazují na místní tradice, využívají místní suroviny, jsou kvalitní a šetrné k životnímu prostředí.

 Ilustrační foto (archiv Občanské sdružení Tradice Bílých Karpat)

Značka Tradice Bílých Karpat je první přeshraniční značka ve střední Evropě a jsou jí označeny produkty jak na moravské, tak na slovenské straně Chráněné krajinné oblasti Bílé-Biele Karpaty.

Regionální značka TBK existuje již od roku 1998 a byla jednou z prvních značek v ČR. Pomáhá výrobcům zviditelnit jejich výrobky a služby, přispívá k hospodářskému oživení kraje a vytváří pocit sounáležitosti lidí žijících v Bílých-Bielych Karpatech. Zákazníkům zaručuje, že si kupují nadstandardní kvalitu od „prověřeného" výrobce. Koupí výrobku se značkou Tradice Bílých Karpat tedy podpoříte nejen místního výrobce, ale také rozvoj tohoto regionu.

„Vznik regionální značky v Bílých Karpatech úzce souvisí ovocnářstvím a vznikem moštárny v Hostětíně. Hostětínské mošty byly prvními, neformálními nositeli značky a jsou výrobky se značkou TBK, se kterými se zákazníci setkávají nejčastěji", vzpomíná na začátky regionálního značení Radim Machů. „Hostětín je současným centrem regionální značky, je sídlem občanského sdružení TBK, ale i místem, odkud se šíří myšlenky propagace místní produkce díky práci lidí z Centra Veronica, které se tomuto tématu také věnuje".

Počet držitelů značky se na obou stranách hranice neustále rozšiřuje a nyní dosáhl počtu 60. Certifikační kritéria splnili a značku obdrží tito noví výrobci či poskytovatelé služeb:

• Táborská Hana z Bojkovic, Svíčky ze včelího vosku
• Uher Evžen z Lipiny, Nízkoalkoholické jablečné víno a jablečný ocet
• Farma Rudimov s.r.o., Jehněčí a hovězí vyzrálé vakuově balené maso, Bourání a balení masa, přeprava živočišných produktů
• Fryzelka Radek a Šmatlová Zuzana z Vlachovic, Sušené ovoce, bylinky a čaje ze sušírny Sv. Františka
• Rodinná firma Koldokol z Krhova, Čaj pro dva – bylinné čaje z Bílých Karpat
• Ryšavý David z Komně, Eko-sady Komňa
• Nonnetit s.r.o. z Vápenic, Sušené bio ovoce
• Rodinné vinařství Kadubcovi z Lipova, Hroznový mošt, víno z hroznů révy vinné
• Lubomír Karlík z Vyškovce, Sušené ovoce, jehněčí maso
• Josef Káňa z Návojné, Kartáče na vyčesávání ovčí vlny
• Zdeněk Klíma z Bylnice, Včelí med
• Pivovar Hrádek, s.r.o. ze Slavičína, Pivo
• Miloslava Vintrová z Luhačovic, Chlebová placka, kváskový chléb, grahamové pečivo
• Cimbálová muzika Slavičan ze Slavičína
• Klobučan (občanské sdružení) z Valašských Klobouk, Udržení, rozvoj a prezentace tradiční lidové kultury Valašska
• Centrum Veronica Hostětín, Ekologický penzion s přírodní zahradou

Na slovenské straně nově získávají certifikát:

• Agrosúča, a.s, Horná Súča, Ovčí a kravské syry (údené i parené), bryndza
• Marianna Holušová Ružičková z Pruského, Návrhy a realizácie prírodných záhrad
• Elena Hrdličková z Trenčína, Pestovanie kvetinových a zeleninových plánt, ručná výroba venčekov a tufov
• Občianske združenie Pre Prírodu, priaznivci & verejnosť & profesionáli z Trenčína, Komplexná starostlivosť o ovocné dreviny
• Občianske združenie Pangea, Nová Bošáca, Ovocný sad Španie v Novej Bošáci

„Osobně považuji přínos regionální značky především v tom, že sdružuje výrobce, kteří staví na tradicích a šetrném využívání místních zdrojů. Rostoucí počet uživatelů značky ukazuje, že těchto kvalitních výrobků a služeb máme v regionu naštěstí stále ještě dostatek. Stojí za to je podporovat, protože to jsou právě ti, kdo dělají náš region jedinečným", říká manažerka značky TBK, Hana Machů.

Tento mikroprojekt je v roce 2014 spolufinancován Evropskou unií, z prostředků fondu mikroprojektů spravovaného Zlínským krajem.

-tz-

[wpdevart_facebook_comment order_type="social" title_text="Komentáře" title_text_color="#000000" title_text_font_size="15" title_text_font_famely="Arial" title_text_position="left" width="100%" bg_color="#d4d4d4" animation_effect="random" count_of_comments="7" ]

TIPY NA AKCE

Z PRVNÍ RUKY

INZERCE, NABÍDKY

TOP REKLAMA