Close
reklama
Jižní Valašsko a Vsetínsko

PARTNEŘI WEBU

PRÁVNÍ PORADNA

REKLAMA

TOP LIST OD 1.1.2007

Úřad je na datové schránky připraven

date_range 22.Říj, 2009 featured_play_list Aktuality
 
 
Městský úřad Valašské Klobouky zahájí ve své působnosti plný provoz systému datových schránek v pátek 23. října 2009 ve 13 hodin. Od pondělí 26. října tak budou všechny dokumenty určené právnickým osobám doručovány do jejich datových schránek. Povinnost zřízení datové schránky těmto subjektům ukládá zákon č. 300/2008 Sb. Pro fyzické osoby a podnikající fyzické osoby je datová schránka dobrovolná. Úřad bude veřejnosti zprostředkovávat konverzi dokumentů na žádost, a to z listinné podoby do elektronické či naopak. Přinášené dokumenty však budou muset splňovat daná kritéria.

„Datová schránka je elektronické úložiště, které je určeno k doručování orgány veřejné moci a k provádění úkonů vůči orgánům veřejné moci. Do schránky jsou dodávány úřední listiny v elektronické podobě, které mají stejnou právní váhu jako listinná podoba. Městský úřad Valašské Klobouky je plně připraven na přechod k užívání datových schránek, což také učiní v pátek 23. října," informoval o zahájení komunikace prostřednictvím nového elektronického systému Miloslav Kulíšek, vedoucí odboru informatiky valašskoklobouckého úřadu.

 
Na radnici mohou také přicházet lidé s žádostí o konverzi dokumentů z elektronické verze do listinné a naopak. „Konverzi dokumentů na žádost bude provádět kontaktní místo CzechPointu, které je pro tuto agendu vybaveno a je umístěno na pracovišti cestovních dokladů na nádvoří radnice. Jeho prostřednictvím bude možné také požádat o zřízení datové schránky fyzických osob a podnikajících fyzických osob, podat žádosti o zneplatnění přístupových údajů a vydání nových, o znepřístupnění datové schránky, která byla zřízena na žádost, o přidání pověřené osoby k přístupu do datové schránky a další úkony," shrnula funkci kontaktního místa vedoucí odboru matriky a evidence obyvatel Eliška Olšáková. Pracovní doba oddělení bude odpovídat pracovní době úřadu, lidé tedy mohou přicházet každý všední den, v pondělí a středu od 7 do 17 hodin, v úterý a čtvrtek od 7 do 15 hodin a v pátek od 7 do 13:30 hodin.

Konvertovaný dokument se bude načítat pouze z CD či DVD, případně modulu Úschovna na webu CzechPointu http://www.czechpoint.cz/uschovna. V tomto případě žadatel přinese formulář s dvourozměrným kódem, který mu systém k uschovanému dokumentu vygeneruje. Na načteném dokumentu bude pak zkontrolována platnost elektronického podpisu a případně časového razítka. „Akceptovány budou pouze soubory formátu PDF. Konverze se bude provádět do maximálního rozsahu 50 stran formátu A4 jedné datové zprávy," uvedla Eliška Olšáková požadavky na vstupní data.

Nebude možné provést konverzi osobních dokladů, průkazů, geometrických plánů, technických kreseb, dokumentů, které obsahují změny, doplňky či škrty, a takových listin, které jsou opatřeny plastickým razítkem nebo textem. Zároveň nebude konverze provedena u dokumentů, které nebudou podepsány uznávaným elektronickým podpisem, budou-li v jiné než listinné podobě a podobě datové zprávy a nebude-li u nich patrné, zda se jedná o prvopis či vidimovaný dokument.

Více informací o datových schránkách můžete nalézt na adrese www.datoveschranky.info .

 
Lenka Zvonková
 

[wpdevart_facebook_comment order_type="social" title_text="Komentáře" title_text_color="#000000" title_text_font_size="15" title_text_font_famely="Arial" title_text_position="left" width="100%" bg_color="#d4d4d4" animation_effect="random" count_of_comments="7" ]

TIPY NA AKCE

Z PRVNÍ RUKY

INZERCE, NABÍDKY

TOP REKLAMA