Close
reklama
Jižní Valašsko a Vsetínsko

PARTNEŘI WEBU

PRÁVNÍ PORADNA

REKLAMA

TOP LIST OD 1.1.2007

Ve Šternberku bojovalo deset Valachů

date_range 08.Říj, 2009 featured_play_list Aktuality
 
 
První víkend v říjnu patřil rallysprintu, konkrétně AZ Pneu Rally Jeseníky. Do nedalekého Šternberka se vypravilo i deset valašských posádek. Pohár nakonec z našich borců vybojoval pouze Orsák a v Poháru K4 Hrachovec a Vaněk, přesto se ani zbývající jezdci ve svých třídách neztratili.

Předposlední sprint letošní sezony mohl rozhodnout o novém mistru rallysprintu. Nejblíže měl před startem v Jeseníkách k titulu klobůcký Jaroslav Orsák. Tomu stačilo udržet své největší soupeře za zády. Zpočátku pětadvacetiletému jezdci tento plán vycházel. Pavel Valoušek přivezl na sprint velmi silnou Škodu Octavia WRC, ale již po 2. RZ musel soutěž opustit pro poškozený kardan škodovky. Orsák nenechával nic náhodě a bojoval. Na dvě erzety se dostal do vedení v soutěži, když sváděl těsný souboj o prvenství s dalším sokem v boji o titul, Romanem Odložilíkem na Peugeotu 207 S2000. Na 5. RZ ovšem postihl Orsáka defekt a ve výsledcích se propadl na 10. místo. Ale ani po této smůle mladý jezdec boj nevzdal. Postupně si vychutnal šest jezdců před sebou a v cíli z toho bylo 4. místo. Vedle bramborové příčky náleží Orsákovi 2. místo ve skupině N, stejné umístění i ve třídě N4 a vítězství v kategorii junior. „Škoda toho defektu, ale takové jsou závody. V boji o titul nám zůstal pouze jeden soupeř – Josef Peták. Máme na něj náskok 28 bodů, ale nám se bude ještě jeden výsledek škrtat. Kdo získá titul, to se rozhodne na konci října ve Vsetíně a já srdečně zvu všechny příznivce rally na tento sprint," zve na poslední závod v letošním roce Jaroslav Orsák. Orsákovi s Vajíkem stačí na Vsetíně dojet do 3. místa a ve Valašských Kloboukách bude hodně veselo.

O absolutní vítězství v Jeseníkách si to rozdali dva jezdci na vozech WRC. Až do poslední zkoušky sprintu to byl boj o každou desetinku vteřiny a přetahovaná o vedení mezi Karlem Trněným se Škodou Fabia WRC a Janem Štěpánkem na Octavii WRC. Zkoušku před cílem vedl Trněný o 1,6 vteřiny, ale mocný finiš patřil Štěpánkovi. Kroměřížský jezdec zvítězil o pouhou jednu desetinu vteřinky. Třetí dokončil sprint Peták s Peugeotem 207 S2000. Do Šternberka vyrazilo kromě Orsáka i dalších devět posádek. Závod skvěle vyšel Romanu Michalíkovi s Radimem Oravou na Mitsubishi Lancer EVO IX. „Palič" výbornými časy, kdy ani jednou nevypadl z první desítky, doslova deptal soupeře. Ve finále z toho bylo perfektní 6. místo v absolutním pořadí a 4. příčka ve třídě N4.

 

foto Roman Turovský  www.emk.cz

 
„Byla to skvělá soutěž, navíc první, kterou jsme letos dokončili. Jinak to bylo velmi těžké a tratě byly poměrně dost rozbité. Rychlostky se tady pak dost podobaly enduru, takže jsem se vrátil do vzpomínek. Jelo se nám dobře a zbytečně jsme neriskovali. Když jsme zjistili, že ztrácíme poměrně málo, tak jsme zkusili přidat a ve finále z toho bylo 6. místo absolutně, což je pro mě nadstandardní výsledek. Na Vsetíně bychom chtěli výsledek ještě o trošku vylepšit tak, abychom ze třídy už dovezli domů pohár," neskrýval radost z výsledku Roman Michalík.

Ve stejné třídě, ale se starším modelem Mitsubishi startovali i Tomáš a Karel Kubišovi. O tom, že se Tomášovi sprint líbil, svědčí i jeho obsáhlé odpovědi. Jaké bylo svezení v Jeseníkách? „Dobré." A jak se vyvíjela soutěž z pohledu posádky? „Dobře." „Ukecaný" Tomáš Kubiš dovezl svého otce a Lancer EVO VII na 24. místě absolutní klasifikace a 13. místě ve třídě N4. Na sprintu nemohli chybět ani Roman Stromšík s Petrem Měrkou a jejich krasavec Opel Corsa OPC. Romana před závodem trápila bolavá záda a nad startem ve Šternberku visel otazník. Domácí léčba zapůsobila skvěle a jezdec z Hrachovce mohl vyrazit na trať. Po projetí závěrečné erzety byla posádka klasifikována na 4. místě ve třídě A7. Stejné umístění, tedy nepopulární „bramboru", vyjeli i Jiří Ševeček s Pavlem Fišerem usedající do Renaultu Clio Sport ve třídě N3.

„Rally Jeseníky byla pěkná soutěž, trať se nám velmi líbila a navíc vyšlo i počasí. Měli jsme smolný začátek, neboť delší dobu jsme nebyli spolu a zpočátku jsme se trošku hledali, ale pak to už fungovalo. Na jedné zkoušce nám trošku zahaproval interkom, takže jsme probrzdili jeden retardér. Ve finále nám potom těch 15 – 20 vteřin chybělo. S výsledkem jsme spokojeni a oba se již těšíme na vsetínský sprint," zhodnotil sprint v Jeseníkách Pavel Fišer.

K super výsledku měl nakročeno na Šternbersku Martin Kašík, kterého navigovala Veronika Teplá. Po první zkoušce vedl vsetínský jezdec třídu N3, ale pak přišly technické problémy a posádka se ve výsledcích propadla. „Úvod nám vyšel dobře. První zkouška výborná, ale potom nám praskla hadice od vody. Tuto závadu se nám podařilo opravit a my mohli pokračovat. Posléze jsme zjistili, že se nám utrhl držák převodovky, což nás trochu vyřadilo z bojů o přední umístění ve třídě. Druhou rundu jsme podcenili, mohli jsme jet rychleji, ale měli jsme trochu strach z vyházeného kamení na trati. Třetí kolo bylo už podle našich představ. Jsme spokojeni, i když to mohlo být i lepší," poodhalil problémy ve sprintu Martin Kašík. Martin s Veronikou a žlutomodrým Cliem Sport nakonec bodovali 6. místem ve třídě N3.

V K4 poháru jsme měli dvojí zastoupení. Martin Hrachovec s Hanou Vránskou Sichovou na Škodě 130 RS vybojovali 2. místo ve třídě V. „Moc se nám do Šternberka nechtělo, loňské RZ se nám dvakrát nelíbily, ale potřebovali jsme nějaké bodíky, tak jsme se rozhodli sprint absolvovat. A udělali jsme dobře, protože pořadatelé letos vybrali hezké tratě a nám se závodilo velmi dobře. Připočteme-li dobře fungující techniku, povedl se sprint na výbornou," prozradil po závodě Martin Hrachovec. O místo za nimi pak dojela rodinná dvojice Roman a Diana Vaňkovi, rovněž se Škodou 130 RS.

„Bylo tady pěkné svezení, soutěž se mi líbila. S autem jsme neměli nejmenší potíže. Prostě vše klapalo tak, jak má být," pochvaloval si start v Jeseníkách Roman Vaněk. Smůlu si v Jeseníkách vybrali dva regionální jezdci. Mirek Jakeš na Mitsubishi Lancer EVO IX odstoupil po 1. RZ pro poruchu diferenciálu. Jaroslava Pešla v posledních soutěžích nějak více přitahuje voda. Ve Vyškově skončil mimo cestu v potoce a i tentokrát to měl meziříčský jezdec k vodě kousek. „Soutěž byla velmi rychlá. Jezdilo se hodně z kopců, což bývá vždy dost nebezpečné. My jsme chtěli stáhnout odstup na první místo ve třídě, ale nepodařilo se. Po rychlém příletu na můstek jsem šel pozdě na brzdy. Odneslo to zábradlí a u Hondy Civic VTi vylomené kolo. Škoda, neboť boj o titul ve třídě N2 jsme měli dobře rozjetý," popsal odstoupení Jaroslav Pešl. „Divoch z Meziříčí" byl nejrychlejší na třech rychlostních zkouškách a v době odstoupení bodoval na 2. místě ve třídě N2.

 
Mira Vebr
 

[wpdevart_facebook_comment order_type="social" title_text="Komentáře" title_text_color="#000000" title_text_font_size="15" title_text_font_famely="Arial" title_text_position="left" width="100%" bg_color="#d4d4d4" animation_effect="random" count_of_comments="7" ]

TIPY NA AKCE

Z PRVNÍ RUKY

INZERCE, NABÍDKY

TOP REKLAMA