Close
reklama
Jižní Valašsko a Vsetínsko

PARTNEŘI WEBU

PRÁVNÍ PORADNA

REKLAMA

TOP LIST OD 1.1.2007

Výtluky se strojem Silkot už neopravují

date_range 22.Úno, 2013 featured_play_list Aktuality

 

Vzhledem k častějšímu kolísání teplot v okolí bodu mrazu se během letošní zimy objevuje v povrchu vozovek více výtluků. Silničáři je v nutných případech opravují již nyní studenou obalovanou směsí. Do trvanlivějších oprav horkou živičnou směsí se silničáři pustí hned, jakmile začnou po zimní přestávce pracovat obalovny.

„Výtluků na vozovkách je letos v druhé polovině zimy mnohem více než před rokem. Řidiči by tomu měli přizpůsobit svou jízdu. Do vysprávek silnic po zimě se pustíme hned, jakmile začnou pracovat obalovny živičných směsí. To může být už přibližně za měsíc," uvedl provozně-technický náměstek Ředitelství silnic Zlínského kraje Radek Berecka. Za rozsáhlejší narušení povrchu vozovek během zimního období může charakter počasí, kdy teploty častěji kolísaly kolem nuly stupňů Celsia, takže voda na vozovkách a v jejich spárách opakovaně tála a zase umrzala. Led má větší objem než kapalná voda a způsobuje svou roztažností i v drobných spárách vozovek jejich zvětšování.

Silničáři z organizací Správa a údržba silnic se snaží úseky s výskytem výtluků označovat dopravními značkami. Místa, kde je to z bezpečnostních důvodů nezbytné, opravují i během zimy studenou obalovanou směsí. Tyto opravy však mají zpravidla krátkou životnost a někdy ještě v témže roce se takto vyspravená místa musí opravovat znovu horkým materiálem.

Na rozdíl od roku 2011 se už letos na krajských silnicích neobjevuje silniční stroj Silkot. To byla před dvěma lety nová technologie pro vysprávky vozovek. Na místo poškozené výtluky se sklopil speciální rám s plynovými hořáky a rozměru 2 × 2 metry. Vozovka se zahřála. Otvory se zaplnily vrstvou recyklátu, který se v zásobníku stroje předehříval na 160 °C. Místo se následně zhutnilo silničním válcem. Mělo dojít k lepšímu spojení rozehřátého podkladu s rozehřátým recyklátem.

„Vyzkoušeli jsme před dvěma lety tuto technologii, ale kvalita opraveného povrchu a životnost takové opravy podle našich poznatků neodpovídaly vyšší ceně. Dáváme nyní přednost tomu, abychom za stejné peníze opravili staršími a osvědčenými metodami raději více silnic," konstatoval ředitel ŘSZK Ing. Bronislav Malý.

Po zahájení práce obaloven živičných směsí budou silničáři po zimě realizovat tzv. lokální vysprávky postupně na všech krajských silnicích. Nejdříve přijdou na řadu silnice II. třídy a více dopravně využívané trasy, později se dostane i na méně významné úseky. Všechny jarní vysprávky by měly být dokončeny do konce června.

-tz-

[wpdevart_facebook_comment order_type="social" title_text="Komentáře" title_text_color="#000000" title_text_font_size="15" title_text_font_famely="Arial" title_text_position="left" width="100%" bg_color="#d4d4d4" animation_effect="random" count_of_comments="7" ]

TIPY NA AKCE

Z PRVNÍ RUKY

INZERCE, NABÍDKY

TOP REKLAMA