Close
reklama
Jižní Valašsko a Vsetínsko

PARTNEŘI WEBU

PRÁVNÍ PORADNA

REKLAMA

TOP LIST OD 1.1.2007

Železniční stanice ve Vsetíně se konečně dočká opravy

date_range 13.Úno, 2020 featured_play_list Aktuality
arrow_drop_up Vizualizace nástupiště, zdroj: město Vsetín

Zahájení rekonstrukce vlakového nádraží spolu s navazující přeměnou přednádražního a zanádražního prostoru se opět přiblížilo. Vsetínští radní schválili uzavření smlouvy o právu provést stavbu na pozemcích města, která je nezbytná pro to, aby mohla Správa železnic (dříve Správa železniční dopravní cesty) provést stavbu. Stavební práce odstartují zřejmě v příštím roce.

 

Součástí rekonstrukce vlakového nádraží, kterou připravuje Správa železnic (SŽ), je demolice stávající a stavba nové výpravní budovy, jež má poté sloužit jako společný odbavovací terminál pro vlakovou i autobusovou dopravu. Dále je součástí nové dispoziční a směrové uspořádání kolejiště tak, aby podél něj mohly vyrůst bezbariérové vyvýšené peróny. Pod kolejištěm pak mají být vybudovány dva podchody. Jeden přímo pod nádražím s vyústěními v městské části podzemního parkoviště a v lokalitě bývalé Delty Na Lapači, druhý poblíž budovy VZP, jenž nahradí stávající železniční přejezdy U Křivačkárny a na ulici Štěpánská. Ty budou zcela zrušeny.

 

Současně s výše uvedeným SŽ plánuje stavbu parkovacího domu v místě bývalé „zbrojovácké“ železniční vlečky a také nové silniční propojení železničního překladiště v zadní části lokality Na Lapači s budoucí okružní křižovatkou na silnici I/69 v Rokytnici před Kotovem.

 

 

„Počítáme s náklady ve výši 2,2 miliardy korun,“ uvedl Marek Illiaš z tiskového oddělení SŽ s tím, že investor rozdělil akci na tři části. Pro každou je vydáno územní rozhodnutí, ovšem pravomocné je zatím pouze jedno, které se týká stavby parkovacího domu. „V případě samotného vlakového nádraží a silniční spojnice Rokytnice a Lapače došlo k odvolání účastníků územního řízení a věc bude řešit Krajský úřad Zlínského kraje,“ přiblížil Illiaš, podle nějž chce SŽ nezávisle na tom již letos v březnu podat žádost o stavební povolení.

 

Město veškeré aktivity se SŽ koordinuje, neboť na rekonstrukci vlakového nádraží bude navazovat svými úpravami přednádražního a zanádražního prostoru. „Momentálně připravujeme veřejnou soutěž na zpracovatele dokumentace pro stavební povolení a realizaci stavby, soutěž bychom chtěli vyhlásit na přelomu letošního února a března,“ prohlásil starosta Jiří Růžička.

 

V přednádražním prostoru město plánuje přesun autobusového nádraží blíže k nově postavené výpravní budově a stavbu příjezdové komunikace k ní. Stávající křižovatku u polikliniky pak má nahradit kruhový objezd. V zanádražním prostoru u vyústění podchodu je v plánu stavba záchytného parkoviště.

 

 

„SŽ by s rekonstrukcí nádraží měla začít v příštím roce a my se k ní s úpravami přednádraží a zanádraží připojíme. Realizace celého projektu by měla trvat zhruba tři roky,“ uzavřel starosta Růžička.

 

-tz-

[wpdevart_facebook_comment order_type="social" title_text="Komentáře" title_text_color="#000000" title_text_font_size="15" title_text_font_famely="Arial" title_text_position="left" width="100%" bg_color="#d4d4d4" animation_effect="random" count_of_comments="7" ]

TIPY NA AKCE

Z PRVNÍ RUKY

INZERCE, NABÍDKY

TOP REKLAMA

PRAKTICKÉ INFORMACE

inpocasi