Close
reklama
Jižní Valašsko a Vsetínsko

PARTNEŘI WEBU

PRÁVNÍ PORADNA

REKLAMA

TOP LIST OD 1.1.2007

Dakarskou rally dokončil i Vsetíňan Chytka

date_range 20.Led, 2009 featured_play_list Aktuality
 
 
JIŽNÍ AMERIKA, VSETÍN – Vůbec poprvé v historii dakarské rally, která se letos premiérově jela v Jižní Americe, stálo na její startovní listině i jméno vsetínského závodníka Viktora Chytky. Tento offroadový jezdec se rozhodl pokořit téměř deset tisíc kilometrů v pouštích a skalách Argentiny a Chile společně s Jiřím Janečkem v sériovém voze Toyota LC 120. Tato napůl valašská posádka měla přitom jediný cíl – dojet. A to se jí i přes všechny problémy podařilo. Sáhla si však při tom až na samé dno svých sil.

Posádce Jiří Janeček – Viktor Chytka se tak v sobotu 17. ledna splnil velký sen. Po neuvěřitelně těžkých čtrnácti dnech se jí podařilo spatřit cíl „Dakaru". A navíc s velmi slušným umístěním. Z téměř dvou set soutěžících v osobních vozech dojeli do Buenos Aires na celkovém 51. místě, mezi nováčky skončili pátí, přičemž zhruba polovina posádek odstoupila ze soutěže. Letošní dakarská rally byla totiž podle znalců obzvlášť těžká a provázelo ji neustálé zkracování náročných etap, aby do cíle dojel aspoň někdo. U odborníků tak vyvolává respekt už samotný fakt, že tato nezkušená dvojice dokázala při své premiéře pokořit nejtěžší rally světa, zatímco někteří mnohem zkušenější závodníci vypadli.

 

Foto

Viktor Chytka a Jiří Janeček se svým vozem – foto archiv jezdce

 
Posádka se startovním číslem 481 ovšem měla také několikrát namále a nescházelo mnoho, aby se stejně jako řada jiných se soutěží rozloučila. Trať plná písku, šotoliny, velkých balvanů a vyschlých řečišť připravovala jezdcům jedno překvapení za druhým a byla strůjcem mnoha technických problémů. Nejhorší situace zřejmě nastala v sedmé etapě, kdy se Chytkovi s Janečkou pokazila převodovka a posádka zůstala uvězněná v obtížném terénu s komplikovaným přístupem jen pár kilometrů před cílem. Složitá oprava tak musela proběhnout uprostřed písečné pláně, v době, kdy ostatní jezdci odpočívali a vychutnávali si noc a den volna, zatímco jejich týmy se věnovaly údržbě vozů.

V deváté etapě se jim navíc porouchal tlumič, což představovalo další opravu na trati a velké zpoždění. „Auto se pomalu začíná rozkládat a očividně chybí den volna k rozsáhlejším opravám a odpočinku. Ráno navíc startují na 600 km dlouhou etapu, z čehož 300 km představují písečné duny," popisoval situaci v průběhu deváté etapy člen organizačního týmu Marek Chytka.

Houževnatost a vytrvalost posádky se nakonec vyplatila, ale sami závodníci přiznali, že si nejednou museli sáhnout až na dno sil. Napětí a obavy panovaly i v rodinách obou závodníků. „Bylo to strašně náročné a měla jsem o ně neskutečný strach. Zvláště v době, kdy už měli být dávno podle časového harmonogramu v cíli, ale neměli jsme o nich jedinou zprávu," přiznává maminka Viktora Blanka Chytková, která sledovala celou rally on – line na internetu.

Dvojice Janeček – Chytka se tak nesmazatelně zapíše do análů dakarské rally. Vždyť posádek, které spatřily cíl této náročné soutěže s osobním vozem, navíc hned napoprvé, zase tolik není.

Eva Stejskalová s přispěním Marka Chytky

 
 
 

[wpdevart_facebook_comment order_type="social" title_text="Komentáře" title_text_color="#000000" title_text_font_size="15" title_text_font_famely="Arial" title_text_position="left" width="100%" bg_color="#d4d4d4" animation_effect="random" count_of_comments="7" ]

TIPY NA AKCE

Z PRVNÍ RUKY

INZERCE, NABÍDKY

TOP REKLAMA