Close
reklama
Jižní Valašsko a Vsetínsko

PARTNEŘI WEBU

PRÁVNÍ PORADNA

REKLAMA

TOP LIST OD 1.1.2007

Ke slovenské hranici bez dopravních omezení

date_range 20.Úno, 2015 featured_play_list Aktuality

 

Kolaudací stavby byla definitivně ukončena rekonstrukce úseku silnice II/487 z Velkých Karlovic směrem ke státní hranici se Slovenskem. Zásluhou příznivého počasí na ní byly dokončeny stavební práce v předstihu už na přelomu roku 2014/2015.

Předmětem díla byla rekonstrukce a modernizace silnice částečně v intravilánu obce Velké Karlovice a částečně v extravilánu mezi obcí Velké Karlovice a státní hranicí ČR – SR v délce 7 301 metrů. Rekonstruovaný úsek začíná za mostem ev. č. 487-032, tj. cca 335 metrů za odbočkou na Podťaté, a končí u státní hranice ČR – SR.

Původní směrové a šířkové uspořádání silnice bylo zachováno. Součástí stavby byla také kompletní přestavba mostů ev. č. 487-033, 487-034 a 487-035, úprava krajnic, osazení směrových sloupků, obnovení a doplnění zabezpečovacího zařízení (osazení tradičním způsobem, v místech strmého svahu kotvením do železobetonového trámu, který je založen na pilotách), obnovení silničních příkopů, stavební úpravy vybraných propustků v trase (obnova funkčnosti a sanace čel propustků), úprava napojení místních a účelových komunikací, úprava nájezdů a sjezdů k přilehlým nemovitostem a dočasné přeložky sdělovacích kabelů a přeložka sítě nízkého napětí, obnova a doplnění vodorovného a svislého dopravního značení. Stavební práce byly zahájeny v dubnu 2014. Původně měly trvat až do května 2015, ale zhotoviteli se podařilo stavbu dokončit už na přelomu roku 2014/2015.

Proti původnímu projektu bylo zapotřebí realizovat během stavby ještě některé vícepráce: opravu propustku, u něhož se po pročištění objevily zborcené stropní desky a hrozilo propadnutí vozovky, sanace podmáčené a neúnosné krajnice na konci opravovaného úseku a částečné frézování původního povrchu z důvodu nízké soudržnosti původní vozovky a nově pokládané obrusné vrstvy.

Zhotovitelem stavby bylo sdružení firem ALPINE Bau CZ, s. r. o., Valašské Meziříčí, a REPONT, s. r. o., Lipník nad Bečvou. Konečná cena činila (vč. DPH) 91,7 milionu korun. Stavba využívala dotaci z Regionálního operačního programu Střední Morava ve výši 80 procent uznatelných nákladů.

„Dokončení této stavby i dříve skončených rekonstrukcí na silnici II/487 znamená výrazné zlepšení plynulosti i bezpečnosti dopravy v celém údolí Vsetínské Bečvy až po hranici se Slovenskem. Je jistě potěšitelné, že si v této rekreační oblasti hosté i domácí nyní užívají jízdy bez dopravních omezení," řekl ředitel ŘSZK Ing. Bronislav Malý.

Které ostatní úseky silnice v údolí Vsetínské Bečvy se v posledních letech opravily:

• Velké Karlovice, opěrná zeď. Stavba realizována v letech 2003-2004, stavební náklady 10 milionů korun. Byla vybudována opěrná zeď silnice podél toku, úprava silnice v délce cca 262 metrů.

• Velké Karlovice – státní hranice. Realizace v roce 2004, stavební náklady 15 milionů korun. Recyklace vozovkových souvrství v délce 3,9 kilometru.

• Nový Hrozenkov, most 487-018. Investice s dotací ze Společného regionálního operačního programu (SROP), realizace v letech 2005-2006, stavební náklady 69 milionů korun. Došlo zde k odstranění kolizního místa – demolice 2 mostních objektů, stavba nového mostu přes Vsetínskou Bečvu v novém směrovém vedení.

• Hovězí – Hovízky, mosty. Do této oblasti patří také investice na odbočující silnici III/4872. V roce 2008 zde bylo rekonstruováno nebo nově postaveno pět mostů s celkovými stavebními náklady 43 milionů korun.

• Hovězí, propustek. V roce 2009 byla realizována stavebním nákladem 7 milionů korun přestavba havarijního propustku a úprava silnice v délce 260 metrů.

• Huslenky most 4874-2. Na odbočující silnici III/4874 byl v roce 2010 stavebním nákladem 24 milionů korun postaven nový most. Původní most v havarijním stavu byl demolován. Bylo vytvořeno nové směrové vedení silnice a úprava jejího povrchu v délce 200 metrů.

• Nový Hrozenkov – Podťaté; 1. etapa – Velké Karlovice. Rekonstrukce silnice v délce 5,138 kilometru, 3 nové a 3 rekonstruované mosty, nová okružní křižovatka. Dokončeno v roce 2011. Náklady 227,5 milionu korun.

• Nový Hrozenkov – Podťaté; 3. etapa – Bzové. Výstavba nového mostu a směrové narovnání silnice. Dokončeno v roce 2014. Náklady 22,9 milionu korun.

• Nový Hrozenkov – Podťaté; 2. etapa – Karolinka. Rekonstrukce silnice a stavba nového mostu v Karolince. Dokončeno v roce 2014. Konečná cena 15,2 milionu korun.

• Halenkov – Nový Hrozenkov. Rekonstrukce 2 kilometrů silnice nákladem 18,7 milionu korun. Dokončeno v roce 2014.

• Ústí – Hovězí. Rekonstrukce 3,5 kilometru silnice nákladem 48,9 milionu korun. Dokončeno v prosinci 2014.

-tz-

[wpdevart_facebook_comment order_type="social" title_text="Komentáře" title_text_color="#000000" title_text_font_size="15" title_text_font_famely="Arial" title_text_position="left" width="100%" bg_color="#d4d4d4" animation_effect="random" count_of_comments="7" ]

TIPY NA AKCE

Z PRVNÍ RUKY

INZERCE, NABÍDKY

TOP REKLAMA