Close
reklama
Jižní Valašsko a Vsetínsko

PARTNEŘI WEBU

PRÁVNÍ PORADNA

REKLAMA

TOP LIST OD 1.1.2007

Vítězný Jaguár se narodil na Valašsku

date_range 07.Říj, 2015 featured_play_list Aktuality

 

Majitel týmu a nadšenec do Jaguárů David Bečvář si nechal postavit okruhový závodní Jaguar XJS-HE, ve Študlově. Úkolu, kterého se jiné dílny zalekly, se zmocnil Roman Pešek se svým parťákem Pavlem Fojtíkem. Dvojice mechaniků má za sebou již mnohé zkušenosti v oblasti motoristického sportu a tak nabídku přijali.

„Nejvíc práce jsme měli hned ze začátku. David nám dovezl rezavou karoserii , druhé auto s motorem a nějaké díly. Opravit a vyvařit karoserii nám zabralo nejvíc času," vzpomíná Roman Pešek.

Stavba závodního vozu začala opravou karoserie                   Foto: Roman Pešek

Na speciálu bylo samozřejmě spousty další práce. Za tři měsíce už s Jaguarem absolvovali první ostrý start. „Závodní automobil musí být lehký, ale zároveň bezpečný a hlavně nikdy není zcela hotový, protože vždy je co vylepšovat. S každým odjetým závodem nás napadají nové inovace," dodává druhý mechanik Pavel Fojtík.

Vše šlo správným směrem a prvním českým závodníkem, který ovládl populární automobilové mistrovství Histo Cup, se v neděli 27. 9. 2015 stal David Bečvář. Svou cestu za triumfem zakončil na okruhu Red Bull Ring výhrou a druhým místem ve finálovém víkendu roku. Brněnský jezdec zvítězil jak ve své kategorii, tak v celkovém hodnocení Histo Cup K.

Vítězný team DBRC Jaguar Racing (zleva): David Bečvář, Pavel Fojtík, Roman Pešek

„Loni jsem byl celkově devátý, tak jsem si před letošní sezonou říkal, že nejlepší pětka by byla úspěchem," vypráví David Bečvář. „A nakonec jsem mistrem! Mám obrovskou radost. I pro zvládnutí napínavého finále na Red Bull Ringu."

V posledním podniku startovalo čtyřiačtyřicet závodníků z mnoha zemí. Bojovalo se za chladného počasí a na suchu. „Kvalifikace do prvního závodu se mi nepovedla, protože jsem zvolil příliš tvrdé pneumatiky. V samotné bitvě ale vše fungovalo skvěle a po drsných bojích jsem byl první," líčí čtyřiačtyřicetiletý Brňan.

Neděle přinesla kvalifikační opak. Pilot týmu DBRC Jaguar Racing získal měřený trénink pro sebe a nemohl se dočkat závodu, který byl hlavním bodem víkendu. V prvním kole byl ale v nájezdu do úseku Nikiho Laudy příliš rychlý a s Jaguarem XJS-HE proletěl štěrkovou zónou. Krizovou situaci rychle zvládl a vrátil se na trať.

Bečvář ovládl populární automobilové mistrovství Histo Cup 2015      Foto: Martin Straka       Fotogalerie

„Šlo mi o jediné – nezůstat mimo dráhu takzvaně na břiše a nepoškodit nový chladič diferenciálu. Ruce jen kmitaly na volantu a nohy na pedálech! Naštěstí jsem se vrátil na asfalt i do boje," říká Bečvář. Ztrátu třinácti sekund do konce závodu smazal, předjel čtyři soupeře a v cíli se radoval z druhého místa. Nedělní stříbro bylo pečetí celkového triumfu.

„Naše stáj DBRC Jaguar Racing jde stále nahoru, všem lidem z týmu velmi děkuju. Přes zimu máme v plánu další vylepšení, včetně nového motoru. Věřím, že budeme silní i napřesrok. A nemůžu se dočkat domácího podniku na jaře v Brně," uzavírá David Bečvář.

-red/tz-

[wpdevart_facebook_comment order_type="social" title_text="Komentáře" title_text_color="#000000" title_text_font_size="15" title_text_font_famely="Arial" title_text_position="left" width="100%" bg_color="#d4d4d4" animation_effect="random" count_of_comments="7" ]

TIPY NA AKCE

Z PRVNÍ RUKY

INZERCE, NABÍDKY

TOP REKLAMA